Fåfänga till förbannelse...

Jag har precis sett programmet " Fåfänga till förbannelse "...
Jag har suttit och SKRIKIT i soffan av...
FÖRFÄRAN!!!!!
Nä, fy tusan vad läskigt...

Stackars, stackars, stackars människor som inte är nöjda med sig själva utan försöker operera sig till ungdom!

Det var en tant som hade sprutat in flytande sillikon i ansiktet någon gång i början när det blev poppis.
Sent 70-tal, början på 80-talet gissar jag av stilen på kläderna.
Hon såg supersnygg ut i ett år, sen började sillikonet vandra runt i ansiktet.
FEMTIO OPERATIONER senare, nutid, och hon såg ut som ett monster.
Jag mådde nästan illa.

Nästa kvinna var typ 50.
Såg YNGRE ut än mig, innan operationen.
Så opererade hon sig.
Då såg hon inte ett dugg snyggare ut, bara LÄSKIG.

Kvinna / tant nummer tre var 72.
Hon påstod att hon BARA hade gjort en "kalkon-hals-åtstramning".
Yeah right, säger jag då...

Hon såg ut som en blandning mellan Pamela Anderson och Madonna.
Hiskelig.
Alltså, jag finner inte riktigt ord för att beskriva henne.
Hon var SKITSNYGG när hon var ung.
En pinuppa på 50, 60, 70-talet...
Nu...
Ja, en framtidsversion för både Pam & Madonna.
Alltså, hon var inte snygg.
När jag är 72 vill jag inte se ut som henne iallafall.
Hon kunde knappt gå utan att stappla, vet inte om det var dom skyhöga klackarna eller åldern liksom...
Jag gissar på åldern.

Hollywood, tur man inte bor där säger jag bara.

Mig hade dom antagligen TVÅNGSINTAGIT på ett ålderdomshem för JAG SER NOG ÄLDRE ut med mitt 38-åriga ansikte än den äldsta, opererade, PANTERTANTEN dom har i den stan...
Yiiaks...

Så har vi varit på "Harry Carlsson" idag.
Och tittat på ny tv till vardagsrummet.
Tomte-Tv´n har gjort sitt och min närsynthet kommer snart utveckla sig till en ÖGONSKADA om jag fortsätter att se på Tomte-Tv´n.

Vi skulle bara in och titta och blev kvar i TVÅ TIMMAR.
Tillslut kände jag mig både SJÖSJUK och fick huvudvärk av alla tv-apparater som var omkring oss.
Det bara snurrade.
Och det kommer bli en PLATT-TV trots min motvilja.
På avbetalning, trots min motvilja mot det också.
Fast det var räntefritt i 7 ( fast det blir 6 ) månader och då är det ok.
430 kr var i månaden.
Men vi har inte råd att köpa en rakt av och VI MÅSTE HA EN KLOK tv så...
Vad har vi för val liksom???

Vi har hittat en med en bild som mina ögon fixar.
Jag satt och såg hela " Doctors " i affären.
Mina ögon blev inte så ansträngda och "gråtiga" som på den vi har i sovrummet.
Men vi vet vad problemet är också.
Scat-kontakt...
Det blir en mycket sämre bild med scat.
Till tv´n i vardagsrummet får vi börja med scat.
När vi tecknar nytt abonnemang med Boxer i maj så kan vi fixa någon annan typ av BILDKONTAKT...
Som jag inte har en anning om vad det heter.
Men det blir bättre bild iallafall.

Så, imorgon blir det förhoppningsvis en ny tv och jag kan RÄDDA mina ögon från en allvarlig
TOMTEBILDS-ÖGONSKADA.

Och så har jag fått krypa till korset för min motvilja mot PLATT-TV.
Sambon vann TYVÄRR den här matchen för Gud var inte god och lyssnade på mina böner och fixade tomtebilden ;)
Han kanske försöker lära mig något igen, som jag inte fattar, who knows???
1-0 till sambon i denna rond...
MEN jag vinner nästa, vad det nu än kan vara ;)
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0