Fick en känsla...

Nu är det vår...
Jag kommer med all säkerhet tjata himla mycket om det här på bloggen framöver ;)

Men det är så HÄRLIGT med all SOL och lite värme att jag blir helt kollrig av lycka.
Jag vill pussa och krama hela världen när våren och sommaren är på väg.

Vädergubbarna sa REGN på gotland idag.
Jag skulle ut och gå för någon timme sedan och det var jämngrått.
Fick en känsla...
Jag tar med solbrillorna ändå, utifall att, tänkte jag.

Kommer till Almedalen och molnen splittras och SOLEN kommer fram.
Halleluja ;)
Man kan bli religös för mindre.
Sol och åter sol.

Nu är det bara utemöblerna på fiken i stan som fattas.
En Latte på Bageriet,  sol och det är HELT OK för mig att DÖ.
( Gud, det är ett talesätt, jag menar det inte ;)

Och för övrigt så har gud inte hört mina böner vad gäller TOMTEBURKEN.

Tv-bilden är fortfarande Tomteröd.
Himla dåligt alltså, tycker jag.
Men vi har märkt en sak iallafall...
Ju längre man har PÅ tv´n desto mindre Tomteröd blir den.
Såååå....
Sätter man på tv´n vid 14-tiden på dagen. är den TITTVÄNLIG vid 20-tiden.
Hurra ;(
Alltid något att glädja sig åt.

Så såg jag Michael Jacksons framträdande inför press och tv.
Är det verkligen en levande människa eller VAD ÄR DET????
Jag fick bara så där spontant upp en filmtitel från 80-talet i huvudet :
" The Thing ".

Så läste jag polisrapporten som offentliggjorts om när Chris Brown misshandlade sin flickvän Rihanna.
Det var ingen KUL läsning.
FY FAN!!!!

Lyder som följer :
Chris Brown hade fått ett textmeddelande från en tjej " han legat med förut ".
Flickvännen Rihanna hade blivit rejält förbannad, och vem skulle inte bli det?

Brown har då försökt SPARKA ut henne ur bilen, fastän hon satt fastspänd med säkerhetsbältet.
Sen DUNKADE han hennes huvud mot vindrutan.
Därefter har han BOXAT henne gång på gång i ansiktet och på munnen.
Hennes kläder och inredningen i bilen färgads röd av hennes blod.

Så har han sagt :
"Jag ska spöa skiten ur dig när vi kommer hem, bara vänta och se."
Rihanna har då ringt ett fejkat samtal till sin assistent.
Då blev han ännu mer galen och skrek :
"Du gjorde det mest idiotiska någonsin.
Nu ska jag döda dig på riktigt!"
Slängde sedan hennes telefon i vindrutan...

Fortsatten sedan att slå, bita henne i örat och fingrarna, ta stryptag tills hon nästan förlorade medvetandet.
Sen drog han.
Och polisen kom.

Hon anmälde honom och tog sedan tillbaka anmälan.
Lämnade honom men är nu tillbaka hos honom.
Det ryktas att dom förlovat sig.

Han är en sådan där " Låsa- in-och-kasta-bort-nyckeln-person "  !!!!

Det finns inte ORD för sådana SKITHÖGAR, FEGISAR, IDIOTER som han.
Att sedan skylla på att " Jag är så här för att jag är uppvuxen i ett hem där min mamma blev misshandlad " är rena rama SKITSNACKET!

Alla som är uppvuxna i en DYSFUNKTIONELL familj eller med en dysfunktionell förälder är ANSVARIGA för att göra något bättre av sitt  liv och leverne.
Oavsett vad det gäller.
Sprit, narkotika, likgiltighet, misshandel, sexövergrepp, you name it!!!!

Att skylla på sin bakgrund, uppväxt och sedan göra samma sak som ens föräldrar, familj, gjort FEL...
Det är SKITSNACK att skylla på något sådant.
Skitsnack, skitsnack, skitsnack.
Det finns hjälp att få.
Det finns HJÄRNA att tänka med hur DEN KÄNSLAN kändes när någon närstående blev utsatt för något.
Eller man själv.

Man är SJÄLV sitt eget ÖDES SKAPARE!
Man är själv skyldig att bli en BÄTTRE MÄNNISKA!
Man kan aldrig skylla på någon annan.
Aldrig!
Basta.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0