Inget täckstift :)

Idag har har jag jobbat...
Kändes som evigheter sen sist.

Jag gjorde en tabbe idag.
Jag gick iväg till jobbet utan att ta med kameran.
Det var ju sol och VÄRSTA Kodakmoment-dagen.
Jag hittade massor att fota under min och Chifens vistelser ute idag.
Men ingen kamera, inga bilder.

Så har jag något AMAZING att berätta.

Min nedtrappning av rosaceamedicinen fortsätter att gå bra...
Min hy är till och med så bra att jag för första gången på 3,5 år inte behövt använda ett enda litet "utsudd" i ansiktet med täckstift!!!!

Det är TREDJE DAGEN jag inte har en enda gnutta täckstift i fejan.
Inte en enda DUTT.
Vissa åker till månen och tycker DET är stort.
Själv slipper jag använda täckstift och tycker att det är det största sen ELDEN UPPFANNS...

SÅÅÅÅÅ djävla skönt alltså :)
Jag har inte en knottra, bubbel, utslag...
Nada.
Det är helt slätt, minus rynkorna då förstås ;)

Så idag, stod jag ute och värmde mig vid en vägg i solen medans jag väntade på Chifen.
Kände mig som en SOLROS som liksom DRAS in i solvärmen.
Det började bränna i ansiktet redan efter 5 minuter.
Så kom jag på...
Shit, INGEN SOLNING i ansiktet, och framför allt inte nu när solen börjar bli stark.
OCH...
Framför allt inte nu när jag trappar ner på medicinen.
Kände mig som en VAMPYR och flydde innomhus och fortsatte vänta.
Gå i solen går bra, MEN INTE STÅ i solen :(

Man skulle kunna säga att min VÄRSTA och BÄSTA tid är nu.

Värsta för att huden inte tål den starka solen och jag är rädd att få utslag.
Bästa för att det ÄR BÄST med våren!!!
Ljuset kommer tillbaka, dagarna blir längre, blommor och blad börjar växa, värmen kommer...
Och så den där SOLEN som är så underbar och djävligt jobbig fram tills juli...
För HYN då alltså.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0