Jaha.

Jaha...
Då var det dags igen...
För cellprovtagning i "HÄRLIGHETEN" så att man inte har livmodershalscancer.
Jippie...
Det är precis ett sådant där BREV, man LÄNGTAR efter.
Not...

Eller på sätt och vis är det ju bra, men man blir så påmind om sin DÖDLIGHET tycker jag.

Tänk om det visar något?
Man är ju lite äldre så att säga...
Och jag tycker sådana här saker bara kryper längre och längre ner i åldrarna.
Tänk om jag vill ha fler barn och så kanske inte det går.
Tänk om man dör.
Nä, nu ska jag inte sitta här och skrämma upp mig själv.

Katastroftänkadets drottning, alltid tro det värsta.

Men det är faktiskt bra om man tror det värsta FÖRST och sen var "saken" kanske inte så allvarlig.
Då blir man positivt överraskad ;)
Istället för att alltid tänka, det ordnar sig...
Och så gör det inte det...
Usch.

Hm...
jag har lust att ställa mig i ett hörn med ryggen utåt, hålla för öronen och skrika :
Bingo, bingo, bingo, bingo, bingo, bingo, bingo.

Undrar om det funkar.
Jag får väl gå och ta det däringa provet då och hoppas det inte visar något.
Sticka lugnt :(

Kommentarer
Postat av: Jenny

Då hade jag rätt! När jag började läsa din blogg kände jag genast; hon har en liten garn/stickbutik på gården. Men du har bara skrivit om ditt vårdjobb, så jag började tro att jag hade fel. Men vad säljer du i boden? Stickade saker eller annat konsthantverk?

Dom där cellproven är inte kul, men jag gruvar mig ännu mer för när man blir kallad till mammografi, det blir väl snart tänker jag, fyller ju 40 i år. Kan du tänka dig så hemskt att få brösten helt utplattade som pannkakor... Och jag som har så vansinnigt ont i brösten mellan ägglossning och mens, det skulle ju bara inte funka. Hoppas nån hittar på nån ny, bättre metod snart.

Ursäkta att jag tjatar så mycket om den här halsmandeloperationen, det är ju fortfarande så nära i tiden för mig, men varför gjorde du den?

Jag snarkade och hade andningsuppehåll, men nu är det så tyst i sovrummet att man kan höra en knappnål falla! Och jag är PIGG hela dagen, underbart.

Oroa dig inte för provtagningen, det kommer att vara positivt (eller negativt, eller hur var det nu igen?) ;)

Jenny

2009-03-09 @ 20:52:18
Postat av: Bloggaren Herself

Hejhopp!

Jag säljer stickat, virkat och handmålade kuddar... Än så länge...

Men det är mest sjalar och halsdukar som är eftertraktat ;)

Jag gjorde min halsmandeloperation för att jag hade konstant infekterade halsmandlar.

Jag hade halsinfektioner mycket som liten, under uppväxten och som vuxen.

Min mamma ville redan när jag var liten att dom skulle knipsa dom men det ville inte doktorerna.

Jag har själv TJATAT sedan jag var 15.

Varenda gång jag gick till doktorn, med helt andra ÅKOMMOR än halsmandlarna så har jag tjatat.

Men inte stått på mig tillräckligt.



Så fick jag till slut nog och blev skogstokig ;) för ca ett år sedan.

Jag var nämligen tvungen att stå och RENSA vardera halsmandel nästan varje vecka...

Med TOPS.

Utan att vara SJUK så fylldes mina "kratrar"i halsmandlarna med...

Ja, gammal mat...

Jag ringde till VC och ljög och sa att jag hade halsfluss. Ville ta prov...

Jag fick en tid samma dag, kom dit, SKÄLLDE ut läkaren, GRÄT som en stucken gris och sa att:

Nu DJÄVLAR ska dom bort, och jag går inte härfrån förrens du lovar mig en remiss till Öron/näsa/hals!

Ok, du har tjatat så många år nu och jag vet att du har mycket problem.

Så fick jag äntligen ta bort ELÄNDET...

Tack O lov :)

Och det där provet jag ska ta...

Ha, ha, ha..

Det ska väl vara negativt antar jag.

Annars är det inte så positivt för min del ;)

Kram Madde

2009-03-10 @ 16:22:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0