Spexig hantverkare.

Så är Sonenveckan redan över.

Visserligen har det varit en BRA vecka för han har VELAT spendera MYCKET tid ihop med mig och sambon, så jag ska inte gnälla.
Plus att det varit sportlov, så han har varit hemma mycket.
MEN...
Som mamma kan jag inte få nog och tycker inte att det är kul när han åker till pappa :(
MEN...
Jag ska inte gnälla som sagt, det har varit LYX-UMGÅS-VECKA!!!!

Jag har varit ute och promenerat.
Bäst att passa på medans solen var framme.
Så har jag ett litet MÅSTE idag, innan jobb.

Jag måste skura badrummet!

Jag har kommit på ett knep som gör att jag MÅSTE städa badrummet, när jag bestämt mig för att städa det.
Annars finns risk att jag skjuter upp det.
Till en annan dag.
Jag har kommit på en PROCEDUR ;)
Jag och mina AUTISTISKA vanor.

Bäst är att göra det när jag ska lämna sonen på skolan och jag ska ut och motionera på det.

Då SPRAYAR jag ner hela badrummet INNAN jag går, med CITEK.
Då får det verka i typ en 2 timmar.

Så kommer jag hem från skollämning och promenad och så MÅSTE jag skura badrummet.
Jag har liksom inget val.
Allt är förbrett och går inte att låta bli och göra.

Och hade jag då tex bestämt mig för att skura badrummet någon dag när jag bara går hemma och MYSER, då blir det FAN INTE AV...
Nä, då blir jag lite Lejonlat och ligger hellre och slickar tassarna och ägnar mig åt typ virkning eller nå´t...

Alltså, spraya, skola, sporta & BADRUM...

Jag ska alldeles strax ta tag i detta SKOJSIGA projekt.
Ska bara skriva lite till ;( först.

Så "träffade" jag på en spexig hantverkare idag.
Spexig förresten, vilket Morsan-ord...
Iallafall.

Jag var på väg hem från sportandet.
Lite bitigt vid havet idag så jag sneddade in genom Kärleksporten och skulle ta mig genom stan för att slippa blåsten vid havet.
Så kommer jag till Radio Gotlands gamla lokaler vid Specksrum.
Jag passerar ett hus och ser att det är tomt i lokalen, dom bygger om där.
Första fönstret, det såg tomt ut.
Andra fönstret och då tänker jag :

Fan, jag gluttar in, det är ju tomt i lokalen.
Som en annan " Nyfiken i en strut tant... "

Så sätter jag händerna mot glasrutan och tittar in.
Kollar runt i lokalen och...

TJOHOO, helt plötsligt hoppar det fram en HANDYMAN som liksom skriker " Böööh " från insidan.
Öga mot öga, mot mig.
Vart han stod det fattar inte jag, men han måste ha stått vid väggen mellan fönstrarna och fixat med något.

Jag blev SKITRÄDD, och måste ha sett HUR KUL som helst ut.
Han och en gubbe till som stod där inne ASGARVADE...
Ha,haaa, där fick dom mig allt.

Jag tyckte att det var SÅ PINSAMT att jag stått och tittat in i huset som en annan nyfiken Visbykärring.
Men...
Försökte hålla god min och skratta med lite sådär PINSAMT-UTANFÖR-UTSATT.
Vinkade och gick.
PINSAMT var ordet för dagen.
Aldrig mer fönstergluttande, ÄVEN om det är en BYGGARBETSPLATS.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0