LEDIG!!!!!

Den här rubriken har jag väl använt till leda här på bloggen.

Men nu är jag 4-ledig och det känns så BRA...
Jag säger bara pyssel, pyssel, pyssel ;)
Förutom imorgon då, när vi ska kalasa...

Har iallafall världens sötaste lilla Chif...
Jag har ju jobbat ganska mycket dom här senaste två veckorna.
Men...
Chifen har inte tröttnat på mig tydligen.
Imorse satt vi och kollade morgonnyheterna då sa hon :
"Madde, jag kommer faktiskt sakna dig nu när du ska vara ledig... "
Äsch, sa jag, det kommer du inte, jag har ju varit här så mycket så du måste vara URTRÖTT på mig nu.
" Nä, det är jag inte!!!!
Säger jag att jag kommer sakna dig SÅ MENAR jag det!!! "
Ok...
Jag kommer sakna dig oxå...
Lämnar man jobbet med dom orden ringade i öronen, då behöver man liksom nästan inte vara ledig...

Igår lyckades jag pyssla ihop dom här :



Öronhängen som ser lite Barbapappa-aktiga ut.
Eller kanske Morran i Mumintrollen.
Eller nå´t godis, lakrits kanske...
Inget avancerat alls, men faktiskt jättesöta på.

Jag har börjat på en ny sjal.
Alltså det garnet...



Det går inte att göra färgen rättvisa på den här bilden tyvärr för den blev för ljus...
Men JAG AVGUDAR färgen.
Jag gillar alla färger, men GRÖNT i alla dess former det är verkligen JAG.
Denna är gräsgrön, ljusgrön, mörkgrön, gulgrön...
Jag ÄLSKAR garnet!!!!
Den här ska ut i min bod och jag hade lovat mig själv att jag skulle sälja 2 sjalar innan jag gjorde en sådan här till mig själv.
Men...
När jag är klar med denna och gjort klart min beställning ska jag göra en sådan här till mig själv.
Jag måste, jag bara måste...

Så till MIG...
As usual ;)
Men min HY!!!!



Här är jag.
För en halvtimme sedan.
Dösliten efter att ha sovit lite, MEN....
Kolla min PANNA!
Helt otroligt.
En Rosacea-tablett varannan dag och jag är KNOTTER, utslagfri...
Det finns inte i min värld nästan.



Ja, jag ser inte klok ut...
Men skit i det, MIN HY!!!!!!

Får man säga att man är NYKÄR i sin HY???
Ja, det får man.

Jag säger/ skriver det iallafall...
Jag må se ut som FAAAAAN men min hy är FRISK.
Nästintil utan medicin.
Har inte hänt på 1 ½ år att jag varit så här "medicinfri".
Eller så är det så att jag mår så oförskämt bra så att hyn är stabil pga det också.
Och att jag sköter det där djävla saltintaget också.

Alltså jag tror inte ni förstår hur SKÖNT det är...
Det som är SÅ vanligt för alla andra att ha en acnefri hy, är en LYXVARA för mig.
Jag njuter nu.
Njut, njut, njut :) :) :)

Jag är NYKÄR i min hy, i garnet jag stickar på och...
I en djävla massa annat OCKSÅ :) :) :)
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0