Lite pyssel idag...

Idag har det varit lite pyssel här hemma.
Framför allt har jag bakat.



Sonen har födelsedag den 28 mars, så jag bakar och fryser in.
Så har jag bara tårtan på själva födelsedagen.



Det blev MINA favoriter.
En riktig "Mormor Annie-kaka", Korintkakor.
Gammeldags och lite saltsöt.



Sonen och sambons favorit, Kolakakor :)



Och sen blev jag SÅÅÅÅ förvånad...
Fastän jag gjort mitt KLADDKAKEMUFFINS recept så många gånger, så har jag läst fel.
Jag har faktiskt tyckt att det stått i receptet, en sked i muffinsformen och EN SKED i BAGARENS MAGE...

Men det stod faktiskt inget sån´t...
Det måste varit ÖNSKETÄNKANDE från min sida ;)

Och ni som kommer på kalaset behöver INTE VARA oroliga...
Jag slickade skålen och skeden EFTERÅT smeten var i formarna.



Det blev TRE plåtar med kladdkakemuffins.

Och säga vad man vill om kalas, men det finns väldigt många KINKIGA BARN...

Man kan baka sig gul & blå och alltid finns det något barn som alltid säger BLÄ till ALLT!
Men det finns EN SAK ALLA barn tycker om när dom kommer på kalas till mig, och det är Kladdkakemuffins!!!

Ta sambon tex, han är SUPERKINKIG...
Man kan ha bakat det mest GOTTASTE AV DET GOTTASTE, och han tycker inte om det.
Smaka iallafall säger man.
"NÄ säger han, jag tycker inte om sån´t därn´t..."
Men hur kan du veta det om du aldrig SMAKAT???
"Jag tycker inte on det, jag bara vet det. "
Men kladdkakemuffins det kan han äta hur många som helst.

Och det gäller ALLA ANDRA KINKIGA BARN OCKSÅ ;)
Alltså har jag ALLTID Kladdkakemuffins på mitt kalasbord!

Lite bullbak ska jag hinna med nästa vecka också, sen är vi 9-årskalas-redo...
Sticka lugnt.




Kommentarer
Postat av: Terese

Jag vill också kunna baka!! Vad gott allt ser ut. Hoppas kalaset blir lyckat. Kram

2009-03-19 @ 20:01:34
Postat av: Bloggaren Herself..

Det blir nog smarrigt värre!!!

Skall ringa Karin och be och få hennes Marängtårterecept också.

Åt det hos en kompis i helgen och kände att DEN TÅRTAN ska vi ha på kalaset.

Jag hoppas Joar blir nöjd iallafall :)

2009-03-19 @ 21:51:38
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Tove

Gudars va gott. Korintkakorna är verkligen godis och dina kladdkakemuffins e inte fel dom heller. Mm mm mm. Kramkram.

2009-03-20 @ 10:21:52
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0