Mera vår :)

Idag tog jag med mig kameran på min promenad för lite mer VÅRLETANDE.
Voilá, resultat...



Krokus.
Jag fick fota i min grannes rabatt, snällt va?
Hade jag dock inte behövt märkte jag sedan för det var massor med krokus längs vägen.



Vid Högskolans framsida hade dom kommit upp ännu mer.
Vindskyddat, soligt och varmt gör sitt, antar jag...



I Botaniskan.
Svalört tror jag att det är...





Botaniskan igen.
Någon annan typ av snödroppar än dom vi har hemma vid oss.
Lite mer ballong-klock-form...



Så klev jag in i "folks" trädgådsland vid Talludden.
Det ligger bakom en massa skjul så det var nog ingen som såg att jag var där och snokade ;)
Hittade dom här kålbladen, eller vad det är.
Inget vårtecken, säkert en övervintrar växt, men otroligt vacker färg.



Så till sist ett litet stilleben...
Också Talludden / Gustavsvik.
Kunde inte låta bli att knäppa en bild på det här bordet som hade SÅ LÄCKER yta.

Nu ska jag hoppa i duschen och sen ska jag på FEMTONÅRSKALAS...
Min kompis dotter fyller femton!!!!!
Helt otroligt.
Och hon är SÅ GÓ, söt, fin, snäll, vacker, så det är inte klokt...
Och SÅ TONÅRIG, så det är inte heller klokt.

Jag har GLÖMT BORT hur man själv var i den åldern.
Fastän jag TRODDE att jag kom ihåg det.
Men det gjorde jag inte, märker jag när jag lyssnar på henne ;)

Tonåringar, det ÄR ett SLÄKTE för sig.
Och ett beteende för sig.
Och SJÄLV är man SÅ DJÄVLA UTE så det finns inte på världskartan...

Spelar ingen roll vad man säger.
Det är HÖJDA ögonbryn på ALLT som kommer ur ens mun.
Hur COOL man SJÄLV tycker att man är.
Hur " jag hänger minsann med i ungdomsvärlden " man är.
Man är...
FETT UTE och FETT TÖNTIG...
That´s it!!!!!
Jag återkommer.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0