MVC.

MVC.
Mödravårdcentralen.
Nu är jag LITE smått irriterad känner jag.

Jag fick ju en kallelse till MVC för provtagning på cellförändringar, livmoderhalscancer.

Så fick jag " Den kvinnliga veckan " plus att det var idag, en tisdag när jag jobbar.
"Kvinnliga veckan " plus arbetsdag gör ju alltså att jag inte kan ta något prov.
Man skulle helst avboka via mail och få en ny tid.

Jag mailade orsak till att jag inte kunde komma.
Och önskemål om en ny tid.
Och önskemål om att få komma en UDDA vecka eftersom att jag jobbar mindre då.
Och talade om att jag nästan alltid är ledig mån, tors, och fredagar dom veckorna.
Kanske dom kunde hitta en tid?

Jag fick ett svar.
Jag var bara välkommen på tisdagar fram till vecka 22 från 14.20 till 16.00.

Eeeeh jaha...
Jag skrev igen att jag jobbar alla tisdagar DAG och eftersom jag jobbar som Personlig assistent, ensamt pass, kan jag inte komma tisdagar.
Jag får ringa er om en tid då kanske???

Svar:
Då kan du ta cellprov i samband med ditt nästa preventivmedelsbesök.
Vi har ont om tider och kan inte boka upp någon tid för cellprovstagning.

Que?
Nu blev jag SUPERHÄRSKEN här....
Skrev tillbaka att jag inte ÄTIT preventivmedel eller STOPPAT I mig något preventivmedel sedan jag var TJUGOTVÅ så det är inte aktuellt!!!!
Jag vill ha en TID.

Kollade mitt schema.
Insåg att jag visst har EN ledig tisdag på mitt 6 veckorsschema.
Men nu blev det tyvärr lite PRESTIGE för mig.
Om jag nu INTE hade haft den här lediga tisdagen så hade jag inte kunnat gå.
Eller så hade jag fått byta med någon och be någon av mina arbetskompisar komma tidigare.
Men deras svar...
Så djäkla snorkiga...
Jag antar att det är bäst att inte bråka, för det går att lösa.

MEN...
Om det nu inte gjort det så hade jag väl för tusan haft rätt att få en tid NÄR JAG KAN...
Det är min rättighet.
Så himla irriterande.
Dom är inte bara snorkiga i telefonen och vid besök  på det där djäkla stället, dom är det via mail också.
Och allt kan man inte skylla på en inkompetent chef.
Lite ansvar får personalen ta för sitt eget agerande.

Jag gillar inte mödrarvården i den här stan, pga av tidigare bemötande, pga vänner som blivit taskigt bemötta i olika situationer.
Skärpning.
Sticka lugnt :(





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0