Ny gardin...

Jag har köpt nya gardiner.
94 kr.
Jag var VERKLIGEN INTE nöjd när jag fick upp dom.
Sickna TANTGARDINER.
Men jag lät dom hänga kvar för att KÄNNA IN dom...



Och dom växte för varje gång jag kom in i hallen faktiskt.
Inte sån spets som jag hade tänkt mig...
Men NU, 2 timmar senare tycker jag jättemycket om dom.
Och 94 kr för 2 längder, det är ju nästan gratis.
They are KEEPERS!

Så slöglodde jag och Chifen på Dr Phil på eftermiddagen idag.
Vi har haft SNÖREGNSTORM så det var inte mycket annat och göra.
Det handlade om kvinnor som gått upp i vikt, eller nå´t åt det hållet...

Jag spetsade inte öronen förrens jag hörde vad en av männen sa OM sin fru.
Han sa till henne att han inte gillade hennes KROPP, BILRINGAR och...
KESOLÅR!!!!!!!
Nä vad in i...
Vilken djäkla idiot!
Och vilken POSITIV PEPPING det måste vara för henne att höra något sådant.
Vilken KÄRLEKSFÖRKLARING till sin älskade fru.

Visserligen försöker jag få min sambo att banta men det handlar ju om SNARKPROBLEM och att få lite bättre hälsa.
Jag vill ju inte att han ska dö i förtid med tanke på hans kosthållning.
Han kanske kom undan med den kosten när han var ung, men nu är vi gamla;) och då måste man tänka efter lite.
Jag tycker verkligen inte att han är ful för att han gått upp i vikt.
Jag tycker han är skitsnygg.
Vikten i sig betyder ingenting.

Men tänk att sparka på någon verbalt som redan mår skit för sin viktuppgång.
Och KESOLÅR!!!!
Hur många kvinnor har han sett nakna i sitt liv?
Hur många tjejer har INTE KESOLÅR?
Typ 90% av världens alla kvinnor...

Jag har KESOLÅR.

Hade jag kunnat hade hoppat in i rutan och sagt den där gubben ett och annat.
Och Dr Phil bara skojsade bort det på ett plumpt sätt.
Hade jag varit den frugan hade jag sagt :

" Där är ytterdörren, packa med det du behöver dom närmaste dagarna, jag packar dina övriga saker, skickar dom med flyttfirma.
Du är inte VÄLKOMMEN TILLBAKA...
Stäng dörren när du går. "

Mycket skit kan man säga när man är riktigt förbannade på varandra.
Men hade min sambo någonsin anmärkt på mitt utseende, vikt, KESOLÅR, müslimage, då hade jag nog tyvärr aldrig förlåtit honom.
Jag hade varit som en elefant, jag hade aldrig glömt.
Spelar ingen roll hur många gånger han hade sagt förlåt och sagt att han inte menade det.
Jag hade aldrig glömt.

Jag ÄR en ELEFANT!!!!

Jag hade en gång i tiden en pojkvän som sa att jag FÖR TJOCK...
Jag var/är 1.75 lång och vägde då 65 kg...
Knappast tjock, men det tyckte han.
När jag sen gick ner 15 kg, då var jag äcklig, för jag var för SMAL.

Jag har idag, 20 år senare INTE GLÖMT.

Jag hoppas verkligen att den där stackars kvinnan slängde ut honom när dom kom hem.
Men det gjorde hon antagligen inte, med det självförtroendet...

Så var det grisar på tapeten på nyheterna idag.
Gotländska grisar skållas levande på slakteriet i Visby.
Dom tar in för många grisar i "Gaskammaren" när dom ska dödas och då blir det väl antagligen för lite gas så att alla grisar dör inte.
Dom tuppar bara av.
Så slängs dom i stora kar med skållhett vatten och...
Lever fortfarande...

Satt i system???
Jag bara undrar.
Ju fler, desto effektivare.
Tid är pengar.
Usch, nog för att jag inte är SÅ känslig vad gäller slakt, men lite VÄRDIGHET tack...
Bu & skäms för slakteriet i Visby!
Sticka lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0