Ny Mössa.

Nu lägger jag ner experimenterandet med garner till den här djäkla Åremössan.
Annars blir jag utfattig ;)

Det blev en BARNMÖSSA denna gång.
Får se om den blir såld överhuvudtaget.
Kanske till nästa vinter.
Garnet räckte inte till, så då bestämde jag snabbt att det fick bli en mindre version.

Fint garn, MEN FEL garn och för lite garn.





Så hade jag tur i oturen igår.
Jag har inte stickat eller virkat så mycket i helgen.
Knappt alls.
Ett varv eller nå´t, sen har jag lagt ner.

Så skulle jag till jobbet igår, och har jag DÖTID så åker handarbetet fram.
Annars blir jag VÄLDIGT rastlös och svårt att sitta still.
Då springer jag upp och ner och håller på och plockar.

Ok i mitt eget hem, men inte i någon annans hem...


Jag tog med min lilla Stick&Virkkasse utan att kolla innehållet.
Jag trodde att ALLT var med.
Så fick jag dötid.
Brukar inträffa vid 20-tiden.
Fram med kassen och...
Mitt VIRKMÖNSTER till den bruna sjalen var inte med!!!!
Jag bokstaverade tyst för mig själv :
F.A.N!!!!!

Utan virkmönstret så kunde jag bara fortsätta varvet ut eftersom detta mönster inte går att ha i skallen.
Hur irriterad blev jag då på en skala från 1 till 10???
Väldigt irriterad.
Gick in och kollade i min STORA väska.
Pliiis....
Hade jag inte i helgen slängt ner min stickning, eller?
Jo, TÄNK DET HADE JAG...
Piju.
Då kunde jag sitta still, slutföra barnmössan och prata ;)
Slutet gott, allting gott.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0