Nytt garn.

Så köpte jag ett nytt garn, till mig själv...



Sarek, Marks&Kattens.
Ett Maddegarn.
Mina färger.
Pulsvärmare till mig själv.



Jag älskar multifärgade garner, det blir så fin effekt.
Bara vanlig slätstickning och det ser ut som ett konstverk :)

Jag har pysslat här idag.
Jag har rensat lite i mitt arbetsrum och omorganiserat.
Var sak har sin plats, som "Autistiska-Jag" tycker.
Rör inte, för då blir jag galen...
Lite handling på förmiddagen blev det ju oxå, i snålblåsten och snöandet.
Burrr...
Det gick igenom märg och ben när jag gick mellan Södertorg och tebak´s.
Stack i benen av kyla.

Så gjorde jag lunch till sambon idag...
Gud så fräck jag var.
Han skickade ett sms och bad att jag skulle slänga in lite fisk i ugnen.
Jag gjorde mer än så...
Jag tänkte :
Om du tror att du ska komma hem och trycka i dig 100 kg potatismos nu till fisken, så tror du fel grabben...

Jag skar upp lite potatis, morötter, in i ugnen med fisken.
SWOOSCH...
Skar upp lite tomater och gurka, la på tallriken.
SWOOSCH...
Sambon kom hem, åt upp allt utom morötterna.

It´s a HALLELUJA MOMENT!
Jag hörde verkligen änglakören sjunga ska ni veta.

ALDRIG på våra snart fem år, har det hänt att han ätit en SÅ hälsosam LUNCH, middag någonsin!
Helt sjukt egentligen.
Har jag tur nu och han följer en hälsosamare linje, så kanske han överlever sin 45-årsdag.

Gör han inte det, så skulle jag inte VILJA VARA hans artärer eller kropp.
Jag gissar att hans CELLER  kallar honom för Mr. Kolesterol.
Alternativt : Death Trap ( Dödsfällan ).
Vi får se.
Jag vill att han ska LEVA LÄNGE iallafall och framför allt...
Sluta snarka.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0