Övat mosstickning.

Jaha...
Här har jag övar mosstickning under "Let´s Dance "...
Skulle börja på mammas pulsvärmare och helt plötsligt får jag inte till mosstickningen.
Läste mönstret.
Jag kan ju det här.
Skitenkelt.
Fel...

Jag antar att det är "den sena timmen " som spökar.
Har man varit vaken sen 06.30 så börjar hjärnan lägga av.
Jag satte igång med en provlapp och DÅ gick det helt plötsligt.
Nu har jag börjat iallafall.

Det blir promenad och sen stickning innan jobbet imorgonkväll.
När jag är klar med morsans pulsvärmare ska jag göra ett par till min ena moster också.
Hon har reumatism så det kan hon behöva att värma sig med.
Det blir en tidig PÅSKPRESENT :)
Sen ska jag ha ett par själv också.

Så pratade jag med sonen.
Han var sjuk.
KRÄKSJUKAN!!!!!
Sonen, pappa och BonusMams var sjuka.
Men inte lillesyrran.
Lagom när dom andra "friskat på sig " så kommer det helt säkert...
Irk.
Det känns just nu som om han INTE ska komma hit på måndag.
Och jag som LÄNGTAR SÅÅÅÅ.

Men jag funderar faktiskt på att låta pappsen få min HELA vecka oxå, för sonen ska ändå bara vara hos mig 3 dagar nästa vecka.
Sen ska han på skidsemester med pappa & bonus.
Om han har KRÄKSJUKAN nu, då kan jag likväl HOPPA mina tre dagar och förhoppninsvis slippa bli sjuk.
Jag har EN arbetsdag nästa vecka, då vill inte jag spendera EN ENDA ledig dag med att ligga och "kalva" över toan.
Jag har MASSOR med kuliga projekt att göra.

Nä, jag känner att han får nog vara kvar vid sin far.

För dom som tror att faran för smitta är ÖVER 3 dagar efter tillfrisknadet har FEL...
Kräksjukeviruset kan hänga kvar upp till TRE VECKOR och smitta från den som varit sjuk.
Speciellt hos barn och äldre, som oftast har DÅLIGARE HYGIEN än oss i "mittemellan åldern ".
Jag vill inte träffa min son.
Av ANTI-KRÄK SKÄL.
Suck : (

Nu blir det något varv till på pulsvärmaren.
Jag blir ju så besatt när jag tycker att något är kul.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Nu har jag hittat hit från Sysidan. Kul blogg du har, du skriver verkligen bra!

Kräksjuka kan man klara sig utan, hoppas sonen inte är alltför dålig.

/Caroline

2009-03-07 @ 08:05:15
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself..

Hej Caroline!

Vad kul att du hittade min blogg!

Och kul att du skrev!

Jag var inne och tittade på din också, jättesnygg :)

Sonen har slutat SPY, men är helt slut. Det var Disneychannel för hela slanten som gällde idag.

Hoppas du fortsätter kolla in min blogg, jag ska kolla in din.

Hälsn. Madde

2009-03-07 @ 13:15:12
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0