Rödbetssoppa.

En liten dans med dammsugaren har hunnits med.
Jag har lagat lunch.
Det blev en egenkomponerad Rödbetssoppa.
Hittade ett recpet i en tidning på jobbet igår som var lite inspirerande.
Så gjorde jag min egen version av det idag, UTAN SALT.

Ibland vill jag bara kasta i en BULJONGTÄRNING och vara lite CRAZY...
Men det går ju inte.
Och särskilt inte nu när jag bara tar en tablett om dagen av rosaceamedicinen.



Ser kanske inte så god ut, men det var den faktiskt.
Rödbetorna gjorde världens godaste smak och så rev jag i lite äpple så det blev lite SYRLIGT.
Mutcho nice ;)

Blev lite inspirerad till att komponera ihop ett RÖDBETSBRÖD imorgon...
Det ska funderas på vilka brödkryddor som kan funka bra ihop med rödbetor under kvällen, så får jag se imorgon vad det blir.

Så måste jag berätta lite SAMBO-GNABB ;)

Min älskling satt och läste tidningen igår vid lunch.
Ämnet var om den där tanten som hade glömt sin papperskasse, innehållandes en halv mille, på spårvagnen.

Så säger han så där lite lent, retsamt :
" Du älskling...
Dom har frågat folk här i tidningen vad dom skulle göra om dom hittade den där HALVA MILJONEN som tanten glömde på spårvagnen... "

Jaha, sa jag, och vad sa DOM FOLKEN då da?
( Fasten jag visste svaret rent instinktivt )

" Alla svarade att dom skulle lämna tillbaka pengarna... "
... sa han och såg lite skadeglad ut...

Mhm, sa jag, lite lent tillbaka...
Försöker du pika mig här nu?
Då är JAG & SONEN världens ENDA SUPERTJUVAR / Joakim Von Ankor- ever, som skulle sno med sig pengarna hem...
Och leva loppan för dom.
Bara vi som tänker den tanken???
Bara jag som är så GIRIG och ohederlig som den FATTIGLAPP jag är?

Nja, då höll sambon med och sa att :
" Mmm, ja, bara det inte fanns några kameror i närheten så hade nog jag också KANSKE behållit dom. "
Precis, samma här.

Kameror =
Självklart lämnar man tillbaka och HOPPAS på hittlön.
Inga kameror =
Jag tar hem dom och FUNDRERAR på saken...
Förmodligen tills SAMVETET ÄTER UPP en och man KVÄVS av skuldkänslor.

Se där...
Det bor alltså en liten " tanketjuv" i oss alla, om vi tänker efter.

Och...
Det fattar väl vem som helst att om AFTONBLADET kommer och ställer den frågan...
SMÄLLER av en BILD och skriver ut ens NAMN...
Då säger man väl inte :
" Jag skulle APSELUT BEHÅLLA dom pengarna själv ! "
Då vore man ju dum i huvudet.

Så, så har jag och sambon det.
Det gnabbas, pikas, dissikeras och reds ut, i det lilla kungariket på Casa del Sud ;)
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0