Smycke.



Så måste jag bara visa.
Jag fick ett hjärta i cernitlera av Chifen häromdagen.
Idag har jag gjort ett litet smycke av det :)
Hade bara gummisnoddsband hemma, ska köpa lädersnöre senare.
Det var verkligen JAG faktiskt.
Jag är väldigt glad för mitt hjärta :)

Så har Kaffemysteriet löst sig...
FEL MJÖLK!
Jag har ju mjölk i kaffet, ganska mycket dessutom ( iallafall på morgonen )
När jag var hos min vän på kalaset hade han hällt upp så mycket kaffe  i kopparna att det inte fanns plats för så mycket mjölk i.
Och han hade dessutom vanlig mjölk.

Idag bryggde jag kaffe och tog en sipp, INNAN jag hade hällt i mjölk.
Det smakade GOTT...
Aha, of course, how stupid I am, it´s the milk!

Jag har ju laktosmjölk som smakar KOMJÖLK, gammeldags, vilket jag GILLAR.
Men...
Det går inte ihop med Zoegas Skånerost.
Alltså...
Gevalia kommer bli morgonkaffet med mjölk och Zoegas eftermiddagskaffet, utan mjölk.
Case closed ;)

Så såg jag ju filmen " Maria Larssons eviga ögonblick ".

Det var VERKLIGEN så bra som alla sagt att den är.
Helt underbar.
Hon som spelade Maria gjorde det så bra att det var inte klokt!
Persbrandt spelade " sin vanliga roll " , bullrig, kärleksfull, burdus, elak, djävlig, härlig, skitstövel...
Men han gör det ju BRA också...

Det var en stillsam, vacker, sorgsen film och jag GRÄT faktiskt.

Ibland kan man se en film och komma på sig själv att sitta och titta på tiden på filmen, fastän filmen är ganska bra.
Men den här filmen blev jag helt UPPSLUKAD av, hade inte tanke på tid och rum.
Jag hade kunnat se den i evigheter och blev IRRITERAD när den var slut.
Men det gick inte.
Som ni kommer förstå om ni ser den...
Den gick rakt in i hjärtat.

Snart är det dags att hämta "BASILLUSKEN", dvs sonen ;)
Det blir en tur till apoteket innan, för införskaffning av ALCOGEL.
Håll tummarna för att vi slipper åka på nå´n gammal KRÄKSJUKA här nu.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0