Utedass.

Klockan är 8.30 och jag ska snart bege mig ut i SOLSKENET på promenad.

Igår satt jag inne hela dagen så idag blir det härligt att få komma ut.
Men....
Så var jag bara tvungen att skriva en liten kortis.
Lite nyheter igen.
Men från LOKALA BLASKAN där det alltid är mycket GULLIGARE än i resten av världen.

Först och främst så har en GRISINSPEKTÖR uttalat sig i tidningen och sagt att " INGEN GRIS SKÅLLAS LEVANDE på slakteriet i Visby "
Tur var väl det...

Sen ska Barnskötarna ut och demonstrera i helgen.
Bra säger jag!!!!!!
Helt rätta takter, varför ska ni sitta passiva och bara svälja att 109 personer ska bort från den sektorn?

Jag önskar MIN YRKESKÅR kunde vara lika handlingskraftiga och inte bara sitta på arslet och vänta på domedagen.
Ibland undrar jag ur många Personliga Assistenter som vet vad det innebär om vi blir privatiserade.
Ibland undrar jag om Personliga Assistenter är dumma i huvudet...
" Det blir vad det blir... "
Så fan heller!
Jag funderar på att skriva en insändare.
Ta reda på ännu mera FAKTA och skriva!
Jag vill också demonstrera för att behålla min anställning & LÖN INNOM kommunen.
Och för den jag jobbar hos...
För alla dom brukare som faktiskt VALT kommunen som utförare.

Nä, nu blev jag sådär arg igen...
Men tiden rinner faktiskt iväg fortare än vi anar :(

Men så till dagens GULLIGASTE nyhet.
Sista sidan på GT....

"Utedass stulet från Baju fiskeläger i Anga.
Någon eller några misstänks ha tippat upp utedasset på ett släp och fraktat det från platsen... "

Någon med ett trängande behov eller????
Vem sjutton vill ha ett gammalt utedass?
Tydligen någon, men vilken konstig stöld.
Jag förstår om någon snor en kyckling eller godis i en affär, det gör man säkert för att man är hungrig.
Eller om man snor en cykel för man har långt att gå hem efter en partynatt.
Folk brukar ju sno lite vettigare saker liksom...
Men ett UTEDASS?

Fast det är ju HÅRDARE och fattigare tider för alla, så till och med ett utedass kan kanske behövas hos någon som har lite pengar i plånboken...
Eller så var det ett djäkligt SNYGGT och lyxigt utedass som någon BARA MÅSTE HA...
Men min erfarenhet av utedass runt öns fiskeläger säger mig att dasset troligtvis inte var så himla flashigt...
Konstiga tider, konstiga stölder ;)
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Caroline

Hihi, lite kul nyhet ändå, även om det inte är roligt för ägaren.

2009-03-18 @ 09:03:52
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Jag tyckte verkligen att det var en riktigt gullig nyhet...

Även om nu inte STÖLD är bra.

Men att sno ett utedass liksom...

2009-03-18 @ 13:16:54
Postat av: Karin

Är man nödig så är man...... =)

Jag ska oxå gå med o demonstrera på lördag öppet för alla....

Kram

2009-03-18 @ 17:00:59
Postat av: Bloggaren Herself..

Ja, tyvärr jobbar jag annars hade jag gått också!!! Tyvärr får jag nog inte med mig "jobbet" på den demonstrationen...

Kramis!

2009-03-19 @ 12:24:16
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0