Värsta Virus-Hitler.

Så kom äntligen min lille Basillusk hem...
Jag var förberedd...



Jag och sambon var och shoppade på apoteket innan ;)
Alcogel och Ytdesinfektion!

Tar man FÖREBYGGANDE ÅTGÄRDER till en ny nivå eller?
He, he...

Jag blev faktiskt förvånad, Alcogel visste jag att man kunde köpa men inte Ytdesinfektion.
Det trodde jag bara sjukvården fick ha.
Men jag drog en chansning och visst fick man köpa det :)
Hurra!

Så kom sonen hem och här blev det FÖRHÅLLNINGSORDER DIREKT!
Jag betedde mig som den VÄRSTA VIRUS-HITLER!

Av med pappas kläder, in i tvättmaskinen.
"Så här och så här ska du göra när du går på toa, torka sitsen med Ytdesinfektion, bla, bla, bla..."
Tvätta händer och så lite Alcogel på det efter varje toa besök.
FANTASTICO!

Sonen :
" Är du KLOK eller????
Jätteklok, jag lovar!

Sonen himlade med ögonen och skakade på huvudet.
Men han gör som jag säger iallafall.
Stackarn, snacka om att bli behandlad som om man satt i karantän ;)

Så satt vi i soffan och såg Svampbob Fyrkant.
Då passade han på att tycka att det var lite bra att vara så KARANTÄNISERAD.
" Bra mamma, då vågar du inte pussa och krama mig den här veckan då? "
Nej, den här veckan är garanterat kram & pussfri.
" Skönt. "
Åja, var inte FÖR GLAD du...
Tänk på att när du kommer NÄSTNÄSTA vecka kommer jag vara så SVÄLTFÖDD på pussar och kramar så du kommer bli ihjälkramad och pussad då istället.
" Jag hoppas jag får kräksjukan igen då. "
1-0, till sonen ;)

Jag har börjat på ett par nya handledsvärmare.
Har inte kommit så långt, det blir mosstickat.



Jag tycker mosstickat blir så fin struktur.
Svårt att se här, men lite som små gulliga knutar tycker jag, bubbligt.
Vi får se hur resultatet blir.

Ikväll har jag lite av en tv-kväll.
Klockan 21 är det Spårlöst, det brukar ALLTID vara ett GRÅT-program för mig.
Folk som letar sina biologiska föräldrar och syskon, och hittar dom.
Jag brukar grina som om det gällde mig själv.

Sen är det mitt absoluta FAVORIT PROGRAM :) :) :) :) :)
Project Runway!
Ny säsong, nya tävlande, nya skisser, nya kläder och kreationer men samma gamla Tim Gunn ;)
I like!

Och appropå kläder.
Jag fick nya Gudrun Sjödén-katalogen idag.
Alltså det märks att man är uppvuxen på 70-talet...
Jag ÄLSKAR hennes kläder,  jag kan inte hjälpa det.
Jag vill BO i hennes KATALOG.
Jag skulle vilja vara hennes dotter.
Då hade jag haft GUDRUN-kläder varje dag.
Tyvärr matchar inte hennes kläder min plånbok men NÅGOT ska jag unna mig iår.
Något FÄRGGLATT, helst blommigt.
Jag blir sjuk av HABEGÄR ;)

Så till sist, sonen.
My favorite subject ;)

Vi diskuterade Melodifestivalen i helgen.
Han har TERRAT sambon här och sjungit :
"Snälla, snälla, snälla. "
Han säger :
" Caroline ÄGER... "
Jag ler i mjugg, he, he, he...
"Hoppas hon vinner " kom det sen...
Sambon har det inte lätt.

Så frågar sonen mig :
"Vem hejade du på? "
Lilli & Sussi.
"Va, hejade du på DOM DÄR GAMLA TANTERNA? "
Vadå gamla tanterna?
Dom är ju lika gamla som jag...
" Du...
Dom är för RYNKIGA för att vara med i Melodifestivalen... "
Vadå RYNKIGA???
Lägg av, dom var ju skitsnygga!
" Men rynkiga... "

Jag FNÖS å det bestämdaste!!!!
Dagens ungar, YTA, YTA, YTA...
Han är lika hopplös som min kompis tonårsdotter.
Sticka lugnt ;)









Kommentarer
Postat av: Caroline

Du kommer säkert inte kunna låta bli att sno åt dig en liiiten kram i alla fall, mysig och klok son du verkar ha!

Visst är måndagskvällar en riktig tv-kväll, först Simon & Thomas, sen Cityakuten och sist PR... man hinner sticka mycket då!

2009-03-10 @ 08:51:59
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, du...

Jag har verkligen världens goaste och roligaste son!

Likasamma humor har vi också :)

Jag brukar också se Simon och Thomas.

Mest gillar jag dom för att dom gnabbas, gnäller, är dryga mot varandra OCH ROLIGA.

Precis min typ av torrishumor ;) / Madde

2009-03-10 @ 16:07:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0