Vilken skräll...

Vilken MelodifestivalSKRÄLL...



Malena tog hem SEGERN!!!!
Jag gillade inte den låten så jättemycket, men hellre den än Mums-MumsMåns faktiskt...

Själv låg jag på golvet och BAD :
Snälla, snälla, snälla...
Och hoppades att Caroline skulle vinna.



Jag hade till och med RÖSTAT, bara för att reta sambon...
Men inte hjälpte det, hon kom bara tvåa ;(

När vi var på väg ut till våra vänner och vi satt i bilen försökte sambon ÄNDRA sitt löfte.
Han hade ju sagt att han ALDRIG mer skulle se Melodifestivalen om Ugglas vann.
Nu försökte han ändra det till :
Jag ska inte se NÄSTA år om hon vinner...

Det gick inte vi andra i bilen med på!
Sagt är sagt och löfte är löfte.
Annars ska man hålla snattran och inte LOVA en massa ;)
Trodde att han hade lärt sig av Christer Sjögren-missen förra året, men inte då...

Antar att han var lite rädd att hon faktiskt KUNDE vinna...
Och att han då skulle bli väldigt ENSAM under Melodifestivalesäsong.
Vad skall han göra liksom, när alla vi andra ser på Melodifestivalen?
Spela bowling SJÄLV varje lördag mellan 20 och 21.30?
Trist det hade varit för honom...
Tur att inte "Snälla, snälla, snälla" vann då´ra.
Sambon får vara med i gemenskapen nästa år.
Men det var på HÅRET ;)

Mitt tips till sambon NÄSTA år är :
Lova / hota inte med sådana där Melodifestival-AVHOPP, det blir så jobbigt för dig.
Så oroligt liksom...
Se vad ont i magen du hade ikväll...
Var det värt det?
Näää, precis..



Annars var vi en yster och mycket SERIÖS skara FESTIVAL-FANS som tyckte att årets Melodifestival var den SVÅRASTE någonsin att gissa vem som skulle vinna.

Vi spretade åt lika många håll som dom olika jurysarna som röstade...
Omröstningen var SKITSPÄNNANDE för första gången på HUNDRA ÅR.
Annars brukar det vara SNACKPÅSE-TAJM vid röstningen, men inte i år.
Det var KNÄPPTYST och lyssnades intensivt kan jag meddela.

Och så tyckte vi alla att det var fakiskt den första melodifestivalen på många år där ALLA låtarna var bra!

Jag hade ändrat mig från " 80-tals Agnes " med Love, Love, Love till " Bögdisco Alcazar", Stay the night.
Jag tyckte den var CATCHIGAST, trallvänligast ( tjatigast )  och dansvänligast.
Till och med en svårt DEMENT person hade kunnat lära sig den refrängen, så många gånger som den upprepades.
Men jag gillade den. ;)
Jag är ju lite halvdement.

Sambon gillade HÅRDROCKSGRABBSEN.
Europe-wannabeeisarna.
( Jag vet att jag har jobbiga HITTEPÅ-ORD, jag hoppas ni hänger med ;)
Icke så förvånande...
Han hade gillat VAD SOM HELST, bara det var lite hårdrocksstuk.
Men det var tur att inte Ugglas vann alltså...

Men jag tror tror faktiskt att Caroline af Ugglas har verkligen vunnit svenskarnas hjärtan.
Hon har slutat ses som en knäppgök och blivit rumsren.
Våran generations NYA Lill-Babs typ.
Nä, jag har skrivit det förut och jag skriver det igen:
I like her, jag tycker hon är skitfrän, cool, och snäll.
Och speciell :)
Nu är det läggdags vi ses i mörra.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0