Aj, aj, aj, fel resultat...

Sambon, VÄN AV SPORT-ORDNING...

... protesterade när han såg att jag skrivit att kidsen sprungit i mål på 8 minuter.
Enligt honon så hade dom sprungit på 16 minuter.

Dom jag stod bredvid, sa åtta.
Dom där sambon stod, sa sexton.
Jag säger då, NÅGONTING mitt emellan, OK???!!!!
Hoppas sambon är nöjd nu ;)

Sonen fick två kompisar över.
Fullt ös medvetslös...
Jag tog en bok och gick ner och la mig på morsans säng och läste.
" Tusen strålande solar ".
Mycket bra och svår att lägga ifrån sig.
Behövde lite lugn och ro.

Nu känner jag mig ÄNNU segare och snart så fär vi besök.
Det blir Robinson och FIKA :)
Säkert därför jag har segat ihop oxå, inget eftermiddagsfika :(

När jag låg på morsans säng så börjar jag titta på alla kort hon har i sovrummet.
Mig, sonen, pappa, släkt och familj från olika tidsepoker, i ett enda virrvarr.
Märks att hon börjar bli gammal och samlar på sig, och ställer upp fotografier.
Sicken pensionärs-varning ;)

Iallafall får jag syn på en bild på mig själv från när jag var 22.
Jag HÄPNADE.
Vilken SÖTNOS!!!!

Inte för att jag vill skryta om mig själv här nu, men när jag såg den bilden tänkte jag :
VARFÖR I HELSKOTTA  KLAGADE JAG PÅ hur jag såg ut då???
Jag var ju supersnygg.
En snygg tjej ( inser jag nu ), med det sämsta självförtroendet EVER!
Jag tyckte nämligen på den tiden att jag var jätteful, tjock och inte värd ett ruttet lingon.
Det hade visserligen sina orsaker, som jag inte tänker gå in på här, men gud så dumt...
Så dumt att jag tyckte att jag var FUL!

Tog med kortet upp och SKRÖT om mig själv ;) inför sambon.
Han sa nada...
Jag fick värsta åldersnojan, och höll upp fotot och jämnförde med NUTIDA PUDDING ;)
CHOCK!!!!
Jag såg ut som min egen mormor!

Sa högt :
Det måste vara för att jag är OSMINKAD!
In på toa och klajtade på lite mascara.
Ut igen och jämförde...
Jag 22, brevid mormor Madde 38!
ATTANS!

Som sagt...
Jag skulle varit glad MEDANS det fanns en skönhet att visa upp ;) ;) ;) ;) ;)
Nu är det TO LATE!!!!
Finito!
Sticka lugnt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0