BOLERO!

Äntligen!!!!
Jag lyckades :)

Igår blev en dag i vännernas tecken.
Min gravida vän kom vid 11 och åkte hem vid 16.
Det blev en heldag med fika, lunch, små ärenden och PRAT!
Miss Sophie kom.
Lite mer prat och så var hon tvungen att sticka hem till sin blivade blomvakt.

Sonen och jag stack iväg och handlade.
Kom hem, åt middag och så satte jag igång.
Hade hittat ett billigt resttyg som jag gillade.
Väldigt mycket 60-tal, rayonaktigt.
Men väldigt sött.
Som funkar om jag vill ha den till vardags.

Och...
jag fick ihop en ganska söt bolero till slut.
Väldigt enkel.
Men...
Till nästa gång så ska jag göra den lite vidare i öppningen.
Det blev inte exakt samma "häng" där bak som det är på bildenpå mönstret.
Men igen...
Jag är nöjd ändå :)



Närbild på puffärm och tyg.



På galge.



På provdockan.



Bakifrån.



Ja...
Som sagt, jag är faktiskt ganska nöjd.
Den tog mig ca 1 tim och lite till att få ihop.
Massproduktion nästa ;)
Jag ska utöka mitt sortiment.
Nej, det HINNER jag nog inte.

Miss Sophie kom tillbaka på kvällkvisten och hade en tv-kväll med oss.
Mysigt och lugnt.
Tack vare mina vänner igår TVINGADES jag ta det lugnt hela dagen och SLAPP "tankeverket" i skallen.
Jag kände mig trött och avslappnad hela dagen.
Och inatt sov jag som en stock.
Vaknade 9, såååååå skönt.
Nu ska jag ut och röra på fläsket ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0