Den Rätte...

Nu har jag verkligen överträffat mig själv i filmtittande.
Så himla mycket film som jag konsumerat den senaste tiden, har jag inte gjort sedan jag var tonåring!!!!

Ikväll, hundra år efter alla, andra såg vi " Låt den rätte komma in ".
Förväntade mig inte mycket.
Framför allt för att filmen fått så mycket hyllningar att jag trodde att jag skulle bli besviken.
Många "upphjosade" filmer tycker jag kan bli platt fall, för man haft så mycket förväntningar.

Men vi blev INTE besvikna!
Trots avbrott mitt i filmen, för lite Melodifestival-koll.
Trots att det var dvd och inte bio...

Så tyckte jag/vi att den var SKITBRA, jättebra gjord och VERKLIGEN SKITLÄSKIG!!!!
Svensk rysare, vilken RYSARE tänkte jag...
Kan aldrig bli bra...
Finns inte en chans...
Men den var VERLIGEN sevärd och läskig.
Jag gör FÖRVÅNAT vågen :)

Sen har jag helt plötsligt FÖRSTÅTT vem jag är.
Bara genom att läsa baksidan på dvd´n...

" Hon är inte som andra...
Hon tål inte solen, hon äter inte mat, och för att komma in i ett rum behöver hon bli inbjuden... "

Eli och jag är en och samma SORT...
Jag är VAMPYR!!!!!
Så DUM jag har varit som inte fattat det.

Jag tål inte heller solen, jag kan inte heller äta mat ( med salt i ;) och går inte heller in i ett rum utan att bli inbjuden.
Jag är vampyr.
Spånigt.
Jag vet, men skönt att veta vart man " hör hemma "...
Jag har ändå alltid känt mig som en outsider i släkten.
Nu vet jag varför.

Eller kanske är jag den som är MEST NORMAL nuförtiden ;)
Hm...

Jag har varit vampyr på otaliga maskerader.
Det har liksom varit ett stående tema för mig att alltid vara vampyr.
För jag SER så TROVÄRDIG ut som vampyr.
Av någon underlig anledning...
Hm...

I alla dessa år...
Sedan jag läste " Staden som försvann " av Stephen King när jag var 12, så har jag haft en dragning till vampyrer.
I love vampyrfilmer, Jag har FROSSAT i vampyrfilmer.
Jag har älskat vampyrserier som The Vampire King, Vampyrernas hemlighet, Kindred/The Embraced, Buffy and the Vampire slayer, Moonlight, nu senast True Blood.

Herregud, jag skulle kunna skriva i evigheter om allt VAMPYRIGT, jag hungrigt sugit i mig ;)
You name it I´ve seen it!
And done it...

Nä nu är det läggdags.
Och har ni missat " Låt den rätte komma in " så säger jag bara :
Se den!
Skitbra!
Sticka lugnt från Vampyra med stickorna.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0