Det går inte så bra...

Jag har ju haft en minst sagt INTENSIV-HJÄRN-STRESS-DAG idag.
Men till slut bestämde jag mig för att GÖRA något.
Varva ner liksom.
Mhm..

Härom veckan satt jag ju och skröt om att det gick så djävla bra nu...
Det gör det ju, i det stora HELA i mitt liv.

Men någon, härlig, spontan, designer av kläder lär jag aldrig bli.

Jag som drömmer om en karriär liknade dom som tävlar i " Project Runway ".

Dom slänger ihop en skiss, klipper ut ett mönster på TVÅ RÖDA.
Jag...
Ja, man kan säga att det tar betydligt längre tid.
Och idag blev det pannkaka IGEN...
Sist det inte heller gick bra, var ju när jag försökte mig på en "snodd" sjalidé.

Sy efter KÖPTA mönster, FINE...
Det går bra.
Improvisera ihop ett eget mönster, det går inte så bra.
Iallafall inte idag.



Men det började ändå lovande.

Inget klokt mönsterpapper.
Gammalt  "vi-målar-om-skydda-golvet-papper" går också bra när det kniper.
Jag fick till ett jättebra mönster efter lite TITTANDE i en bok.
Eller det SÅG bra ut.

Så tog jag fram lakan och klippte till för att göra en PROTOTYP.
Försökte lägga ihop eländet.
Blev INTE bra.
Jag testade olika varianter.

En CHIMPANS hade förmodligen lyckats bättre, insåg jag efter en stund.



Jag nålade om och nålade om.
Sonen fick vara PROVDOCKA ;)
Klippte lite här och lite där.
Hur svårt kan det vara att improvisera ihop en BOLERO???
Jag bara undrar liksom...

Har ett svart tyg..
Som jag tänkte skulle passa utmärkt att sy till en liten Bolerojacka, till klänningen som jag ska ha när jag går på konfirmation.

Men det gick fan inte att få till.
Fastän jag tyckte att mallen jag ritat såg så himla bra ut.
Flopp igen!
Men jag ger faktiskt inte upp.
Jag ska försöka igen.
En annan dag.

Efter Bolerofloppen kastade jag mig in i att sprätta loss ett lamptyg från en lampstome.
Fyndat på Kattloppisen för 10 kr.
Det ska bli en ny lampa till hallen/datarummet.

Men så fort jag fått loss lamptyget, la jag ner.
Slut för idag, tack för idag, vad gäller syendet iallafall.
Orkade inte med EN FLOPP TILL.
Är nog lite för ofokuserad tror jag.
Jag slängde mig i soffan och fånglodde på tv istället med sonen.

Nu ska jag bädda ner mig och se på när dom RIKTIGA designerna gör FANTASTISKA kreationer i...
" Project Runway " såklart.
Och fortsätta drömma om att få ihop den PERFEKTA boleron.
Someday ;)
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0