Dom där trästockarna...

Jag känner mig så SPRUDLADE happy, happy, happy.
Det går bra nu...  ;)

Har precis ringt min kompis dotter.
Jag behöver sjalmodeller och har frågat henne och hennes kompis om dom kan ställa upp.
Snabbt.

Bilderna som jag skickat i till " Signerat.se " duger icke...

Jag har ju använt min provdocka till det mesta fotograferandet av sjalarna.
Bara för att om det är något som skall säljas direkt så måste jag ha det dokumenterat direkt.
Det blir lite jobbigt och ringa och fixa modell varje gång en sjal är klar.

Dom bilderna jag tog i början av sjalkarriären är fotade med sambons mobilkamera.
Alldeles för dålig kvalitet.
Sen är resten på provdockan.

Nu vill Signerat.se ha bättre bilder...

Jag skulle behöva få tillgång till en fotostudio eller något...
Ett kalt rum med vita eller grå väggar som bakgrund.
Och sedan lite utomhusbilder, i fin miljö, i mild eftermiddagssol.
Jag tänker så det knakar vart jag ska kunna hitta det snabbt.

Hm...
Och så fick jag faktiskt en idé nu medans jag skriver.
Jag och Proffessor Baltazar är nog OCKSÅ ganska lika ;)
Frågan är bara om det är GENOMFÖRBART????

Så har jag hittat en klänning.
Jag skall på konfirmation i slutet av maj.
Har INGET ;) i garderoben som känns kul...

Hittade världens sötaste klänning på Indiska.
Den kändes " klappad & klar".
Men jag hängde undan den tills imorgon och tog en extra sväng på stan.

FAST...
När jag speglade mig i Indiskas speglar ser jag på mig och på mina ben...
WOOPS, hjälp, vad har hänt?
VEMS är dom där TRÄSTOCKARNA????
SÅ DÄR TJOCKA BEN hade jag inte hemma i min egen hallspegel innan jag gick iväg!!!!!

Alltså det där med SPEGLAR i provhytterna...

Speglarna på HM och Lindex är inte heller KUL ALLTSÅ...
Man ser dubbelt så bred & stor ut.
Det är skittrist att prova kläder där och tycka att man ser TJOCK ut i kläderna som man provar.
Så köper man kläderna och kommer hem och ser helt plötsligt NORMAL ut och kläderna ser BRA UT på kroppen.

Jag hatar verkligen att spegla mig i dom speglarna och undrar varje gång om jag är i Lustiga Huset på Gröna Lund!!!!

 Jag undrar vem som gör speglarna till provhytterna på HM, Lindex och nu INDISKA???
Är det en MAN som inte är så känslig för STÖRRE & MINDRE?
Troligtvis...
HAN borde lära av IKEA ( min spegel är Ikea ).
Och lära sig skillnaden på KONVEX & KONKAV och MITTEMELLAN konvex & konkav...

Så man slipper få en chock och undra vem den där BARBAPAPPA-TANTEN med TRÄSTOCKAR är.

Tillbaka till mina ben då.
Jag och sambon hamnade sedan på Coop.
Jag hade hittat ett par TRÄSKOR som var INTRESSANTA, billiga och snygga ;)
Speglar mig i deras spegel.
Mina ben ser ÅTERSTÄLLDA ut och har inte TRÄSTOCKSUTSEENDE!
Hm...

Men kvinna som jag är, frågar jag iallafall sambon...
Tycker du att jag har tjocka ben?
Inte har jag väl det?
Jag fattar inte det här...
Jag speglade mig på Indidska och då såg mina ben TJOCKA ut.
Nu tycker jag dom ser normala ut igen.
Har jag tjocka ben eller?

Tystnad...
Suck...
Höjda ögonbryn...
( Sambon )

Sambon svarade som en MAN alltid gör för att inte bli avrättad på direkten :
" Näeee, diu har ente tjucka bein... "
( sagt på skånska )

Jag blev osäker och tänkte...
Tänk om det är HM, Indiska och Lindex som har KLOKA speglar.
Och jag och Coop som har FEL speglar????

Inte så TYPISKT mig längre att hålla på och NOJA MIG på detta sätt.
Det trodde jag att jag VÄXT IFRÅN.
Men när jag såg trästockarna under den ganska korta klänningen på Indiska blev jag lite FUNDERSAM...
Och FIXERAD.
NOCK!!!!

Jag väljer att tro på MIN spegel.
Det är den som visar RÄTT :) ...
Nu ska jag JUBLA vidare här för min SNART SKENANDE försäljning på nätet ;)
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0