Fylleragg på krogen Vs Bonddräng...

Jag kommer i skepnaden som en liten TIPSARE ikväll...
Känsliga läsare varnas ;)



Yummie, yummie...

Ni kvinnor som är singlar...
Som super er fulla / fula och urholkar plånboken...
Ni som raggar på krogen och tror att ni ska träffa eran DRÖMPRINS i FYLLEVALLAN...
Ni som är singlar och försöker hitte den rätte på nätet...

Fattar ni hur blåsta ni är??? ;) ;) ;) ;) ;)

Jag kan berätta att ni LETAR på HELT FEL ställe efter THE HUNK from HUNKTOWN...
Erat livs kärlek...

Jag satte mig med GA på lunchen och började bläddra...
Och såg rubriken :



Och jag tänkte spontant :

Nämen HALLÅ, HALLÅ, HALLÅ där Anders Ljungqvist!!!
Svälj...
Who´s that HUNK????

Jag läser vidare och där står det att :

Anders Ljungqvist är Gotlands representant i tävlingen,
Naturbruksgymnasiernas Starkaste BONDDRÄNG!!!!
Mr. Bonddräng alltså!!!!

Herregud, i vilken GÖDSELSTACK har du gömt dig i lille vän????

Jag kan bara säga en sak till er SINGELTJEJER out there :

Strunta i festandet!
Släng partykläderna & partydojorna!
Skit i sminket!
Strunta i krogen!
Släng ut datorn!

Sätt upp håret i en hästsvans.
På med gummistövlarna och raggsockorna.
Dom gamla slitna jeansen.
På med en käck fleecetröja.

OCH SPRING ut i närmaste LADUGÅRD och börja RAGGA!!!!!

Vad fasen väntar ni på???

Herregud...
Hade jag varit singel hade jag inte slösat EN SEKUND till på att ragga på tråkiga krogen.
Jag hade OMEDELBUMS satt upp mig på en FRIVILLIGLISTA som extrahjälp på någon gård där det finns HUNKIGA, VÄLTRÄNADE, bonddrängar.

Jag kan också mjölka kor...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också mocka boxar...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också utfodra grisar...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också klippa får...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också nacka höns...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också plocka sten på åkern...
Om vi gör det ihop.
Jag kan också bärga hö...
Om vi gör det ihop.

Jag kan även " RULLA RUNT " i höet när vi är färdiga...
Om vi gör det ihop.

Ha, ha, ha...
Förlåt, men nu har jag verkligen tipsat utöver mitt eget förstånd snart...

Jag är inte singel.
Jag och sambon "flirtade upp" varandra utanför Mac Donalds en solig eftermiddag :)
Jag är mycket, mycket, mycket nöjd med min stora kärlek i livet.
( sambon är kanske mindre nöjd ;)

Men jag tycker verkligen ni singlar som PRÖVAT ALLT och inte fått napp...
Stick ut på landet, in i lagår´n och försök hitta en HUNKIG bonddräng eller bonde.
Ni kommer nog inte ångra er...
Om ni tittar lite EXTRA på bilderna ovan så tror jag att ni håller med ;)

" Jag é fattig bonddräng och men jag lever ändå.
Dagar går och kommer medan jag knegar på.
Harvar, sår och plöjer, mockar gräver och bär.
går bak mina oxar, hojtar visslar och svär... "

Som Alfred så fint uttryckte sig...

Så fick jag en...
... komplimang idag :)
( tror jag )

Jag satt på ett ställe och väntade, i jobbet.
Det kommer in en kille och en tjej.
Han var gotlänning och hon en blivande gotlänning, gissar jag.
Hon kom från något asiatiskt land.
Dom fikade.
Jag stickade och spanade...
Efter att ha suttit ganska länge var det dags för en liten bensträckare för min del.

Jag hade på mig ganska höga klackar idag.
Dom gör mig ca 183 kanske.
Ganska lång alltså.

Tjejen tittar på mig när jag reser mig upp.
Ni vet så där, upp och ner, upp och ner...
Jag blev lite...
... irriterad och tänkte :
Vad glor hon på???
Hrmph ;(

Hon öppnar munnen och säger :
" You are tall...
You look like AMAZONWOMEN...
So tall. "

It´s my shoes.
And maybee I´m moore like a TROLL than a AMAZONWOMEN, sa jag då och skrattade...

" No you look like a AMAZON with your hair and long legs.
You look like WARRIORWOMEN... "
Sa hon och log...

Thank you, sa jag och TROR att jag fick en komplimang...
Det kändes så iallafall.

Nu ska jag och sambon snart se MALENA kvala in till Melodifestivalen på lördag.
Jag håller tummarna.
Även om jag faktiskt hejar på NORGES BIDRAG i år.
Alexander Rybak´s käcka slagdänga spelas på längden och tvären på radion och NU SITTER den.
Och jag TRALLAR med.
Sticka lugnt.












Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0