Imorgon LÖN!

Äntligen, äntligen, äntligen...
Imorgon är det LÖN!!!!!
Hur skönt känns inte det?

Så knackigt som jag har haft den här månaden har jag inte haft på länge!
Det var väldigt mycket räkningar och inköp i början,  så det blev bara småpengar from mitten av månaden.
Sån´t är inte kul...
Man känner sig så begränsad och tråkig när man inte har råd att göra saker med familj & vänner.
Jag fick låna av min "sjalkassa" tills barnbidraget kom.
Nu kan jag betala tillbaka mitt lån av mig själv.

Sjalkassan och min ekonomi är två olika enheter och aldrig mötas de två...
Såvida jag inte måste låna ibland då ;)

Idag var jag och fikade med en vän som jag inte träffat på länge.
Vi var på Bageriet...
Ja, jag vet att jag skulle bojkotta det stället, men hennes Kärleksman var där och jag var så himla nyfiken att få träffa honom ;)
NYFIKEN I EN STRUT, javisst...
Vi sa bara hej till honom, och jag blev snabbt presenterad.
Sen gick vi ut och satte oss och pratade igenom sådan´t som vi missat under X antal veckor.

Solen sken, det var så varmt och jag blev så glad av värmen.
Kan det inte vara sommar jämt?

Så till en rolig / äcklig Pool-nyhets-notis...

" Därför får du röda ögon. "
Sluta pinka i poolen uppmanar hälsoexperter...
Har du drabbats av hosta och röda ögon när du badat i en innomhuspool?
Då är det läge att misstänka att någon pinkat i poolen.

Det många tror är en känslighet mot klor, beror egentligen på kiss.
( Urk... ) 
Urin i vattnet bildar ihop med kloret kloraminer som orsakar röda ögon och andningsbesvär.

2008 frågade en reporter simmaren Michael Phelps om han kissade i när han simmar...
Och...
Det gjorde han.

Liksom 48.3 % av 38 000 personer som deltog i en undersökning på nätet av Aftonbladet.

Själv badar jag nästan aldrig i pool nuförtiden.
När sonen var liten och jag gick på babysim och senare i barnpoolen i Hemse var jag GRYMT äcklad.
Bäbisar = kiss och bajs i vattnet, trots blöja.
Barnbassäng = alltid varm och massor med kiss, troligtvis.
Isch.
Jag ville helt SANERA hela mig och sonen efter bad i offentlig bassäng.

Men, lite kiss har man uppenbarligen inte dött av ;)
Helst inga kallsupar bara...
Sticka lugnt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0