Inte duscha ansiktet...

Jag lär mig hela tiden...
Vad gäller min HUDSJUKA, så kommer jag på nya trix & knep för att undvika utslag...

Häromdagen var ju jag och Miss Sophie på DATE.
Jag satt med ryggen mot solen.
Det var eftermiddag, men solen är vårsol och ändå väldigt stark.
När solen vred sig mer och mer så vred jag stolen och så satt jag med handen som skydd på min vänstra ansiktshalva.
Ändå...
Så kom solen åt ETT ställe...
Där har jag fått ett utslag som är stort som en FEMKRONA.
Som gör INFERNALIKSKT ont och man kan klämma hur mycket vätska som helst.
Den svullnar upp hela tiden.

Men...
Jag överlever, det är bara ETT UTSLAG.
Det läker väl ut om några veckor förhoppningsvis.
I övrigt är huden faktiskt till belåtenhet :)

Men så har jag kommit på EN SAK TILL för att hålla huden knotterfri...

Jag har upptäckt att när jag vaknar på mornarna så är huden SLÄT från knottror.
Så fort jag har duschat, varmt, så blir huden faktiskt småknottrig.

Nu har jag testat att bara duscha hår & kropp och sparat ansiktet till efter duschen.
Och...
Bara använda halvkallt vatten när jag tvättar ansiktet.
RESULTAT????
Jo, huden förblir KNOTTERFRI!!!!! :)

Tog mig BARA 3 år att komma fram till det ;)
Men himla bra att jag kom på det ändå .
Alltså, det är inte bara sol, stress, salt, sprit utan också VARMT VATTEN, jag måste tänka på.

Men detta och att inte dricka vin/sprit var väl dom ENKLASTE insikterna att FIXA TILL!

Jaja, jag blir väl snygg i mitt nästa liv ;)
Om jag får önska så vill jag se ut som...
Helena Christensen...
Går det att fixa GUD????

I övrigt är jag sketatrött.
Men det går nog över.
Inte mycket jobb denna veckan som följer.

Så är jag klar med den FEMTE "Sjuttiotals-sjalen ".
Den ska till lilla boden.
Imorgon lägger jag in foto med klänning, även om den har visats förut...
Det lustiga är att i vanliga fall gör jag en sådan här på ca 3-4 dagar.
Bara för att jag är så taggad att vilja börja med mina ANDRA PROJEKT har denna virkats i SNIGELTAKT.
Det har väl tagit ca 2 VECKOR...

Nu har jag bara den gröna sjalen kvar, sen är jag BEFRIAD från TRÅKIGA projekt och kan börja på nytt :) :) :) :) :) :)
Jippie!
Så ska jag tacka JA till mitt extraknäck!

Min morbror hade en vision när vi var på kalaset igår...
Att jag kunde ha min sjalbod, syaffären, ta över en av mackarna, själv kom jag på Sunes ( pizzerian), och så kunde jag ha mitt eget lilla "Max Hanssonland " här ute på Söderväg ;)
Max "Payex" Hansson äger hela innerstaden, och jag äger snart hela söders BIZNIZ-VERKSAMHET...
FAN VA RIK JAG SKA BLI!!!!
;)

Min kusin och hans far var förresten VÄLDIGT BRUNA...
Vissa SOL-LARSSON-GENER i mig noterar det DIREKT.
Fan va bruna dom är.
Min kusin var nästintill SVARTBRUN i ansiktet.

Och inte jag, THE CORPS ;(
Lyllo dom, vad FRISKA dom ser ut, tänkte jag då...
Inte jag, THE CORPS.
Men jag får citera min vän Lovely, som skrev på sin blogg :
" Även i år kör jag med BLEK & INTRESSANT... "
Jag också...
OFRIVILLIGT ;(

Min kusins barn har växt OTROLIGT snabbt dessutom.
Eller kanske egentligen inte...
Men vi träffas kanske 2, på sin höjd 3 gånger om året, och sist jag såg den minsta tjejen var hon en baby.
Nu var hon redan ett 13 månaders barn.
Jag blev lite chockad att det gått så fort.

Storasyster har dessutom fått "ETT SPRÅK ".
Sist, i somras var det lite så & så med det, man fattade hälften.
Medans mamma och pappa såklart fattade allt.
Det brukar var så i "DEN" åldern.
Nu pratade hon så man förstod ALLT.

Hon fick dessutom en BALLERINAKJOL som jag blev VÄLDIGT avundsjuk på.
Tights, ballerinakjol, MUNKEN NÄSTA...
Ingen annan än jag verkade tycka det var en BRA IDÉ.
Jag förstår inte varför?
Jag tyckte det var SKITFRÄCKT.

Jag börjar nog bli lite VÄL EXENTRISK...

Och jag ville ha småbarn igen.
Vara en POPPIS förälder.
Ha barn som ser upp till en.
Inte bara myser när det är HOT om LÄGGDAGS ;)

Imorgon kommer sonen.
Jag ska hämta honom tidigt och GOSA LIVET ut honom.
Sambon har redan laddat med TACO DINNER!
Inget matkrångel imorgon alltså ;)

Så har jag lagt på förslag till sambon att vi ska gå och se filmen " Woverine "...
Jag, Madeleine Österholm, vill SJÄLVMANT gå och se en ACTIONRULLE.
Gissa varför...
Kan det vara för att huvudrollen spelas av självaste HUGH "HUNK" JACKMAN kanske????
Kanske det kanske ;)
När till och med en HETRO, MANLIG, filmrecencent tycker att filmen är värd att se för att Hugh har så otroligt HET & SNYGG kropp då...
MÅSTE jag nog dra med sambon på bio.
Han kan se på ACTIONEFFEKTERNA och jag kan se på HUGH och hans KROPP ;)
He, he, he, he...
Mums.
Sticka Hughngt...
Lugnt menar jag ;)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0