Klädsnobb på fotbollsplanen...

Sonen...
Kommentar om min nya klänning...

Vad tycker du, undrade jag, när jag visade upp mitt inköp.

" Är inte den där lite för liten till dig? "
Fick jag till svar...

Jag : Eeh, nej det är min storlek...
Sonen : Ok, jag menar FÖR KORT?
Jag : Nej, det tycker jag inte.
Sonen : Tycker jag...
Jag : Jaha, men jag ska ha leggings under.
Sonen : Du, den är lagom till MIN LÄNGD, till dig är den för kort.
Så gick han...

Alltså han har HELT KLART ärvt mitt intresse för kläder.
Det som skiljer sig är " WHAT`S HOT or NOT " i våra OLIKA KLÄDVÄRLDAR...

Och jag är helt klart " NOT HOT " i hans klädvärld ;)

Så har " Kvartersligan säsongen " börjat.
Vad jag tycker om det behöver jag väl knappast förklara för mina TROGNA läsare.
Jag har i pricip FÖRTRÄNGT vartenda MAIL som ramlat in om start, matcher, fotbollsplaner och LAG.
Jag har kört " BINGO, bingo, bingo "...

Tills det inte går att UNDVIKA faktum att det startar.

Idag var det SJU grader kallt, REGN och blåst.
NÄr jag cyklade hem från jobbet i regnet ingde jag sonens far...
Inte är det väl fotbollsmatch idag iallafall???
" Självklart är det de... "
Sa han...
Jag protesterade och sa att ungarna får ju LUNGINFLAMMATION om dom ska spela i det här vädret...
" Nehej då, det blir kanon... "

Tycker han ja...
Om jag ska citera Magnus & Eva  i " Fem myror är fler än fyra elefanter "...

Jag kommer hem, våt och kall.
Ringer upp " THE TEAM LEADER " och undrar samma sak.
Jag får ett SKRATT i örat och informeras SJÄLVKLART ska dom spela!!!!!
Och att när han var liten då STÄLLDE dom endast in EN match på många år.
Då var det hagelstorm...

Amen, protesterar jag IGEN...
Alltså är detta " La Liga " eller vad är det frågan om???
Nästintill, svarar han...
Jag gav upp.
Bara att inse, dom skulle spela.

Min älskade sambo fick en regnrock och stack iväg med mitt hjärtegull.
Och jag STANNADE HEMMA!!!!
Hade hellre svalt ARSENIK än stått där ute och hejat på en BUNTE 9-åringar efter en arbetsdag, och frusit IHJÄL!!!!!

Så skall dom iväg.
Sonen måste ta på sig en collegetröja ovanpå fotbollströjan.
Och SPELA i den.
Informerar jag.
Notera nu att han ska SPELA fotboll och INTE gå på PARTY!!!

Han vägrar.
"ALDRIG att jag har på mig DEN DÄR FULA TRÖJAN på planen."
Jag, sambo OCH mormor är badguys och säger att DET MÅSTE HAN...
Så han inte blir sjuk.
Han BÖRJAR GRÅTA.
För den är så ful att den vill han INTE spela svettig fotboll i.

Jag tänkte tyst, fast skrikigt i huvudet ;)  
Näha, och vad vill du ha på dig då lille vän...
Din " Hugo Boss- kostym" ELLER ?????
Han är inte bara klädsnobb i VANLIG LIVET, han är klädsnobb på FOTBOLLSPLANEN också.

Jag ger upp.

Som grädden på moset så fick jag informationen att det är " Lill-korpen " på lördag...

Jag bryter ihop...

Det känns som att när våren kommer...
Så blir alla SPORTFÖRÄLDRAR som galna och hittar på så förbaskat mycket SPORTAKTIVITETER som VI ska sammanstråla i, att jag blir GAAAAAAALEN!!!!!
Jag kommer NATURLIGTVIS åka dit och HEJA PÅ, men under TYST PROTEST...
Och LIDA.
Jepp, det kommer jag att göra.
LIDA!

Jag vill dra täcket över huvudet och fortsätta med mitt " Bingo, bingo, bingo, bingo, bingo " och inte komma fram förrens det blir SOMMARLOV och jag slipper denna TORTYR!!!!
Sticka lugnt ;)


Kommentarer
Postat av: Caroline

Hihi, det är min värsta mardröm att någon av ungarna ska vilja spela fotboll, jag kan inte tänka mig en värre sport!

2009-05-06 @ 08:55:06
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Ja, börja be till Gud redan nu...

Så kanske du slipper stå på iskalla fotbollspass och låtas tycka att det är KUL...

Jag söker till Dramaten till nästa år, för bättre skådis än jag det finns knappast ;)

Good luck...

2009-05-06 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0