Ljuvliga, sminkade ungdom.

Jag jobbar men sitter och väntar på ett ställe.
Jag kan alltså blogga lite ;)
Egentligen borde jag sticka lite, men jag har ingen lust.

Igår..
Och till det där med att vara ungdom...
Jag blev så full iskratt.
Pratade med min lilla sjalmodell på telefon och hade lite kläd- och taktiksnack för hur vi ska göra med fotograferingen av sjalarna.
Vi var överrens.

Så träffades vi en snabbis på kvällen och jag kom att tänka på det där med SMINK...
Hon och hennes kompis sminkar sig ganska rejält.
Men så dom ju tonåringar också.
Jag sa lite försiktigt mina önskemål om SMINKPÅTAGNING.

Jag sa att jag ville inte att dom skulle ha ögonskugga.
Inge kajal.
Inget rouge.
Inget läppstift.
För det använder dom ganska FRIKOSTIGT.

Helst bara mascara, lätt med underlagskräm, puder och lite läppglans.
Det ska vara så naturligt som möjligt.
Helst.

Då säger den ljuvliga lilla sötnosen :

"Amen då får vi SMINKA OM oss när vi kommer till dig...
För vi visar oss inte på vägen till dig utan ordentlig sminkning!!!! "
Que???
Sa jag...
Lägg av det är ju bara en liten bit.
Inte behöver ni väl sminka er, sminka av er och sminka er igen ?
" Jo, vi visar oss inte ute annars! "
Jahapp...
Ok, ni gör som ni vill...
FNISS...

Och så får man en flashback till sin egen ungdom.

Jag hade två år, åttan och nian som jag inte ens gick till stallet utan smink.
Men när jag började gymansiet, så la jag ner.
Jag hade inte ORK att varje dag stå och sminka mig.
Då hade jag anti-piff-dagar och super-piff-dagar blandat.

Ena dagen gick jag osminkad och i polotröja och träningbyxor till skolan.
För att nästa komma stylad som en modell ur Vecko-Revyn.
Jag hade en klasskompis som frågade om jag var "scitzo" eftersom jag var så blandad i min stil...

Men det var skönt, och jag har ju aldrig varit en SMINKTJEJ vilket jag skrivit om förut.
Jag tycker LESS IS MOORE och jag är inte bra på smink helt enkelt.
Förr hade jag vardagssminkning och partysminkning.
Numera kör jag samma på båda.

Iallafall...
Tillbaka till mina små modeller...
Vi får väl se om töisarna kan tänka sig att plåtas utan för mycket KRIGSMUNDERING.
Men allt för en modell karriär hoppas jag ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0