Min ständiga källa till skratt...

Ny sjal klar.
Mitt absoluta favoritgarn någonsin!
Grönt är skönt!

Färgen går inte att göra rättvisa tyvärr.
Ska fota av den på fredag, sen eftermiddag, så det inte blir en sådan vit "beläggning" av blixten.



Så till sonen...
Min ständiga källa till skratt.

Nyss, vi såg nyheterna.
En av nyheterna handlade om kvinnan som fått ett nytt ansikte transplanterat på sitt "gamla" förstörda ansikte.
Jag ropar på sambon.

" Älskling, du måste se det här...
Kom, kom, det är hon som är verklighetens " Face Off " ( film ).
Hon som har fått ett nytt ansikte... "

Sonen säger :
Jaha, menar du CHARLOTTE PERELLI????

Jesus Christ...
Nja, inte RIKTIGT älskling...
Men INTE så långt IFRÅN ;)

Jag har jobbat idag.
Jag har ont i kroppen.
Jag hoppas att inte min förkylning mynnar ut i något värre.
Jag vill inte vara sjuk när jag ska ha långledig.
Jag ska i säng tidigt ikväll.

Imorgon ska jag ringa och kolla klädstorlekar på mina modelltjejer.
Hitta lämpliga kläder i min garderob till dom.
Kolla av vad dom har.
Sticka iväg och kolla ett plejs...
Bestämma fotodag med tjejerna.
Åka iväg och jobba natt.

Jag har inte tid att bli krasslig och sängliggande nu.
För mycket kul som händer nu.
Här hemma...
Extrajobb på G.
Sjalar på nätet.
OCH en sak till...
Som jag inte kan skriva om, JUST NU!
Det går bra nu ;)

Nu ska jag börja på en ny sjal och snart sova.

Just nu ser jag "Uppdrag Granskning ".
Mycket bra.
Handlar om äldrevården.
Så mycket man känner igen.
Så mycket som är fel.
Hemskt.
Bra.
Längtar tillbaka, men ändå inte.
Ganska kluven där.
Det bästa som finns men inte med TRÖTT, LAT, personal...
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0