Och pinsammare blev det...

Jag höll på att skratta ihjäl mig här, när jag öppnade mailen...

NIO mail angående min garderobstädning.
Bla stod det att läsa :

" Herregud, du kan ju gå i ny outfit varje dag i tio år framöver... "
Nästintill ;)

" Är du KLÄDKLEPTOMAN? "
Nej, det är jag inte...

"Tänk på Kalle Anka, han går ju ständigt med rumpan bar, kan du inte dela med dig av ett par brallor til honom? "
Kalle och jag har nog inte samma storlek i benen tyvärr.
Och han har nog för bullig rumpa ;)

" Du är ju sjuk. "
Nä, jag är frisk.

" Fy fan vad kläder, kan du inte dela med dig? "
Nä, inte nu...
Nu har jag rensat ut det jag inte vill ha, och skänkt till Röda Korset.
Nu har jag BARA kläder jag kommer använda ;)
Yeah right...

Och pinsammare blev det också.
Först var jag på p-möte.
Sen var jag och köpte...



En rulle MÖNSTERPAPPER!!!!
För i morgon är det " SY-BOLERO-DAGS " :)
Jippie!
Jag har BOLEROMÖNSTER, mönsterpapper, tyg och en ENGELSK ORDBOK...
I´m ready :)

Notera att jag på bilden har på mig en svart-blommig sak under koftan.
Det är en tunika.
En av mina favoriter.

Förra veckan så var jag inne och hittade en JÄTTEFIN tunika på Indiska.
Den KÄNDES LITE BEKANT, tyckte jag...
Jag fick hänga undan den tills idag.



Till det pinsamma...

Inte nog med att jag redan har TRILJARDER med kläder, jag köper ett klädesplagg till idag.
OCH...
Det är en tunika som jag redan har...
Och hade på mig IDAG när jag var och köpte denna.
Fast i annat tyg...
Från "förra säsongens Indiskakollektion. "

Men som expediten på Indiska sa :
" Varför ändra på ett vinnande koncept "
Nä, precis, varför skulle jag låta bli att köpa något som jag redan har och älskar?
Apselut INTE !!!!
Ok, jag ÄR SJUK ;)

Så var jag så INFERNALISKT fräck idag.

Jag var ju på p-möte på Korpen.
Ingen chef för hon är bortrest.
Efter 1 ½ timmes möte var vi klara.
Vi hade inget mer att avhandla.
Eftersom det är " dag före HELGAFTON " så hade ALLA chefer flytt fältet ;)
Vid 14 hade dom flesta redan slutat.
CHEFS-KORRIDOREN var ÖDE...

Jag...
Smet in i kopieringsrummet och...
... satte igång och kopiera MÖNSTER!!!!
Det blev nästan EN BOK ;)



Jag passade på att ta allt av intresse i dom böcker som jag lånade på bibblan för en månad sedan.
Jag hade verkligen tur att det var helg idag.

Egentligen så ska man ju inte kopiera sådan´t som inte har med jobbet att göra, men WHO CARE´S???
Not me, iallafall ;)
Man kommer ingenstans utan FRÄCKHET.
Så mycket mönster och inte ett skit behövde jag pröjsa för det.
Hurra!!!!!
Sticka lugnt.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0