Ogräs & Blommor!

Nu har jag varit ute och fotat på eftermiddagen.

Fick med mig sambon på promenaden.
Men han var GNÄLLIG...

Först gnällde han över att jag gick för fort när vi promenerade.
Det gör han för övrigt ALLTID!!!!
Jag har möjligtvis ett lite högre tempo än han i promenadtakt, men han går verkligen SÖLIGT och i snigeltakt!

Han och min GRAVIDA bästis passar bra ihop i FARTMÄSSIGT ;)

Sen gnällde han över att jag tog för mycket kort.
Då var JAG för sölig...
Men HALLÅ, sa jag...
Det var ju FOTANDET som var själva GREJEN i promenaden.
Men det hade han INTE hört mig sagt hemma...
Tydligen.

Jag struntade i hans GNÄLL och NJÖT av allt vackert istället.
Och nu blir det BILDER!
Hoppas ni orkar :)















Jag & Gnällspiken.



Så kom vi in i Botaniska.
Favorit i repris från förra året.
Pioner går liksom inte att misslyckas med.







Så till mina absoluta favoriter, dom lila tulpanerna.
Det ser nästan ut som blommor i en tecknad sagobok.
Varsågod och njut!



















Den sista blomman ser inte heller verklig ut tycker jag.
Hade jag inte stått och fotat den och känt lukten så hade jag nog trott att det var en fuskblomma i siden.
Ni vet, en sådan där ALLERGIFRI sak som alltid finns på sjukhus och äldreboenden ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Caroline

Ljuvliga bilder, det finns alltså en botanisk trädgård på Gotland undrar hon som aldrig har satt sin fot på den ön? Ännu en anledning till att åka dit alltså!

2009-05-29 @ 08:22:36
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Anonym

Jaaa!

Såklart du måste åka hit.

Vi har en fantastisk Botanisk Trädgård och där brukar jag och sonen hänga flitigt och fota blommor.

Och lukta.

Och titta.

Och för varje år upptäcker vi nya växter.

Vi är inte så "händiga " själva i vår familj vad gäller blommor men vi älskar det!

Förra året fotatde jag blommande rosor i Botan ända in i november.

Helt otroligt!

Naturen och Botaniskan är underbar på den här ön.

Hälsn . från den OPARTISKA URGUTEN ;)

2009-05-29 @ 19:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0