PATT TÄVLING på Malmgrens!

Tänk så fel det kan bli...
När man läser snabbt ibland.

Jag läste tidningen...
Ja, jag vet att det verkar som om jag sitter med näsan i tidningen jämt, men det gör jag faktiskt inte ;)
Men jag försöker "hänga med" ute i den stora vida världen, några gånger varje dag.
Via nyheter och tidningar :)

Där sitter jag iallafall och ser lite snabbt en annons i GT.

" Patt tävling på Malmgrens... "

(Malmgrens är då en klädaffär här i stan för er som inte bor här...
Och som läser min blogg ;)

Va, tänker jag då...
Vad är det för NYTT GREPP att locka in fler kunder i butiken?
Ska dom ha tjejer som visar PATTARNA i butiken?
Så...
SEXISTISKT & KUL ;)

Under "Patt tävling på Malmgrens" står det sedan :

" Vinn fina priser så som golfkläder, golflektion, make up. "
Jag tittade på rubriken IGEN...
Aha...
PUTT TÄVLING stod det visst...
Där av GOLFPRISERNA...

Grejen var bara att TYPSNITTET i annonsen på just ordet PUTT TÄVLING, var lite svårt att se om det stod PATT eller PUTT när man tittade snabbt.

Alltså INGEN PATT TÄVLING, utan en vanligt tråkig PUTT TÄVLING...

Det hade nog varit lite mer PUBLIKTILLDRAGELSE om dom haft en PATT TÄVLING istället ;)
Tips till ägarna av affären, till nästa gång dom ska ha ett event eller happening!

Kategorierna kan vara :

Minsta pattarna. ( Den vinner JAG såklart ;)
Största pattarna.
Snyggaste NATURLIGA pattarna.
Snyggaste OPERERADE pattarna.
Bästa " Sten i strumpa " pattarna.
Finaste Gravida pattarna.
Finaste Ammande pattarna.

Ja, ni ser...
Som vanligt...
Idéerna bara väller upp, som risgrynsgröten när den kokar över.
Jag skulle nog bli en djävligt bra BRAINSTORMER!
Jag byter yrke, IGEN ;)

Så får Malmgrens anpassa PRISERNA efter KATEGORIVINST.

Finaste Ammande pattarna, vinner såklart en AMNINGSBH.

Bästa " Sten i strumpa " vinner en PUSH UP BH.

Minsta pattarna vinner en SPORT/TOPP BH, typ av sådan modell som jag har...
( som Malmgrens säljer )
Ja, ni förstår vad jag menar va?

Men det hade väl varit en höjdare med en PATT TÄVLING ändå.
Jag hade kommit iallafall.
För jag är rätt säker på att jag vinner EN KATEGORI åtminstone :)

Så till min sambo.

Ni kanske tror att jag inte älskar honom så mycket som jag GÖR MIG rolig på hans bekostnad här.
Men det GÖÖÖÖÖR jag.
Idag...
Vi pratade i telefonen.
Han skulle avsluta samtalet för han FISKEKOMPISAR kom in i bilen, efter att ha handlat något.

Min älskling, han avslutar allt som oftast våra samtal med orden :

" Nå, mitt hjärta, vi får höras lite senare... "
Hur fint är inte det???
" Nå mitt hjärta... "
Han tror kanske inte att jag lägger märke till sån´t, men det gör jag FAKTISKT!!!!
Om inte annat så har jag avslöjat det nu, att jag märker det.
Och jag blir så varm i hjärtat.

Tror ni jag är lika GULLIG i mina avslutanden av samtal????
Nä, knappast.
Jag är den mest OROMANTISKA tråkmåns ever, som KNAPPT orkar med ett PUSS-puss.
JAG MÅSTE SKÄRPA MIG!!!!

Ni ska veta en sak...
Fem år och han tittar forfarande på mig som när vi PRECIS träffats.
Han ser liksom lika lyckligt nyförälskad ut.
DET NI...
Han är ett KAP!!!

Och han har skaffat sig en HOBBY.
Han har börjat fiska!
Hurra ;)

Sen har jag en uppmaning...
Under LÄNKAR, har jag lagt in min ABSOLUTA FAVORITLÅT alla kategorier, just nu.

" KIM / Here comes the night. "

Alltså den låten är så bra att jag kan inte ens beskriva HUR BRA jag tycker att den är!!!!

Den är en POWERBALLAD i BÄSTA 70/80-tals stuk och låter som det gjorde i MIN UNGDOM ;)
Det låter som RIKTIG hårdrock/rock ska låta!
Det är Europes " Carrie " blandat med Bon Jovi, Whitesnake, Areosmith och GUD VET vad ihopblandat.
Och hans röst låter som Rod Stewart.
Som Roddan lät när HAN VAR UNG!
SKIT, SKIT, SKITBRA, helt enkelt.
Gå in och LYSSNA.

Så till sist.
Och en JÄTTEPINSAM sak...
Som också gäller musik.

Jag har fått en 
favoritlåt till...
Som jag skäms lite för.
Som när jag hörde den första gången tänkte jag :
Nä, fy tusan vad dålig den är!
Och vad pinsamma dom är som " på ålderns höst " ( lika gamla som jag typ ) tror att dom kan få en HIT...

Style och " Vill ha dig igen "

Och tyvärr så bara ÄLSKAR jag den.
Och känner mig som 15.
Bara av att höra soundet.
Ligger oxå under LÄNKAR.
Där är det dock inte Youtube, utan en länk till Expressen.
Det är en artikel och längre ner så finns det en liten röd "knapp" där det står lyssna.
Tryck där ;)

Det är lite Style goes Mauro Scocco...
Sticka lugnt.
P.s.
Jag säger VÄLKOMMEN till Fredda, en av mina NYA BLOGGLÄSARE!!!
Se så personlig jag kan vara, och mån om mina läsare ;)
D.s.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0