Rent hus.

Sonen har sommarkänslor...

Från och till ikväll har jag hört honom börja tralla " Sommaren är kort ".
När vi var inne på macken förut började även Nicklas ( som jobbar där ) sjunga med.
Dom trallade på som värsta DUON.
Gulligt :)

Vi var för övrigt inne och köpte lite godis.
Ikväll igen.
Men nu är det stopp i några dagar för min hy håller på och brakar ihop.
Jag måste vara försiktig.
Plus att jag mår illa ikväll igen.
Inge vidare.
Men det är ju självförvållat.

Själv blev jag rejält utittad.
Jag hade mina sedvanliga MYSBYXOR, vilket i mitt fall är pyjamasbyxor.
Och gummistövlar.
Jag är alldeles för lat för att byta kläder bara för att springa över 3 minuter till macken.

Det kom ut en man från macken när vi var på väg in.
Han tittade på mig och på mina byxor och på stövlarna.
Och vrålstirrade verkligen på pyjamasbyxorna.
Det är inte första gången jag blir UTSTIRRAD pga denna klädsel men ÄR JAG SÅ OVANLIG???
Bara för att jag råkar ha på mig pyjamasbyxor " en snabbis " utomhus?
Tydligen.
Han kunde inte sluta glo.
Jag, sonen och Nicklas hade rätt kul åt hans GLOENDE.
Och åt mina pyjamasbyxor ;)

Så har jag sett ett av mina favoritprogram :
" Rent Hus " ;)
Kan det bli bättre underhållning än så på bästa sändningstid?
Förmodligen inte...
Om man gillar att städa.

Min bästis och jag tycker att " Rent Hus " är lika beroendeframkallande som spelsajter för spelberoende på nätet ;)

Vi har alltid varit riktiga städfreaks.
Påstår att vi har BÄTTRAT OSS och inte har samma STÄDMANI som förr.
Det har vi inte heller...
Men vi städar nog mer än dom flesta ;)
Fast VI HAR BÄTTRAT OSS.

Men så ser man " Rent Hus " och vi blir båda lite NOJIGA faktiskt.
Vi har ERKÄNT det för varandra.
När man ser Marie-Louise springa runt och ta BAKT-PROV till höger och vänster så ryser jag av...
Ja, jag vet inte vad...
Och Marlene blandar ihop ättika och rödvinsvinäger med det mesta och skurar rent på två röda.
Jag och min vän blir inspirerade och...
Städnojiga :)

Tex min garderobsstädning idag, var DIREKT kopplad till "Rent Hus"...

Jag blev så äcklad av ett program när dom pratade om MALAR, larver och allt möjligt annat i garderoben att jag bestämde mig för att städa ur min garderob.
Fastän den inte är var SÅ hemskt ostädad.

När jag " bekände " för min bästis att jag bara VAR TVUNGEN att ta tag i min garderob bara för att jag sett tv-programmet...
Så visar det sig att hon precis dagarna innan städat sin också...
Bara för att hon sett samma program ;)

Sen var vi igång om både det ena och andra som vi sett.
Det var som en FLOD VÄLLDE fram med STÄDNOJOR och vi avslutade det hela med att säga :
Ja, tänk som vi höll på förr, det gör vi ju inte nu.
Nä...
Som två STÄD-JUNKIES ;)

Vi är AVPROGRAMMERADE fd Superstädare.
Får bara LITE ABSTINENS när vi ser det fantastiska " Rent Hus ".
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0