Samtal.

Oj vilken kväll...

Jag är helt slut och ändå kan jag inte gå och lägga mig.
För mycket tankar helt enkelt.

Kvällen har gått i samtalets tecken.
Det har samtalats i flera timmar med olika berörda.
Det har pratats, vänts på problem, försök till eftertanke, en stilla vädjan...
Och det kändes väldigt bra.
Och jag hoppas att det kommer något gott ur det hela.

Det hoppas jag verkligen...
För ibland är det svårt att stå vid sidan av och se personer man älskar, lida.
Jag håller tummarna och TROR på det goda i människan.

Så kom jag hem...
Och toppade det hela med att se film med morsan.
Sambon hade hyrt " Pojken i randig pyjamas " till oss.
Morsan och jag satt knäpptysta nästan hela filmen.

Helt förtrollade på ett sätt, fast med ont i magen.
Mitt i filmen frågar mamma :
"Visst är den bra, tycker inte du att den är jättebra? "
Jo, den är skitbra på ett sorgligt sätt...
" Tycker jag med... "

Jag tror att hon ville försäkra sig om att vi båda tyckte att den var bra eftersom vi inte sa något till varandra under filmen.
Vilket är ganska ovanligt...
För vi brukar prata rätt friskt när vi ser film.
Och jag brukar ha myror i baken ibland.

När filmen var slut kunde mina tårar inte sluta rinna.
Och vi satt bara helt tysta och stirrade på eftertexterna.
Ingen sa ett ljud på flera minuter.

Tills mamma sa :
" Tänk alla dom som förnekar förintelsen, fy fan, det är fördjävligt.
Djävla nazistdjävlar...
Nu går jag och lägger mig.
Go´natt "

Ja, den var bra, varm och hemsk.
Igen, en riktig " Madde-film ".
Det är "Madde-films-säsong" i år.
Så mycket BRA filmer som jag sett den senaste tiden det har jag inte gjort på ÅR & DAR.
Faktiskt.
Jag är så otroligt kräsen och kräver ganska mycket för att jag ska STÅ UT med en film.

Filmtips igen :
" Pojken i randig pyjamas "
Om du vill böla, le och böla lite till...
Se den och bli djävligt berörd.
Nu ska jag gå och lägga mig.
Sticka lugnt.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0