Sjalfiasko och glassat...

Jag satte igång med liv & lust med mitt nya sjalprojekt.
Det såg bra ut " i huvudet " och tyget, upplägget var kanon :)
Det blev TOTALFIASKO :(

Det blev inte en sjal, det blev en TRASA!!!!!

SÅÅÅÅÅ besviken jag blev!!!!
På min flopp.
Jag kommer nog INTE att utveckla idén, för det kommer bli för dyrt.

Jag skulle träffa Miss Sophie vid 15, så jag passade på att cykla förbi ORGINALSJALEN och titta på hur den var sydd.
Nja, jag lägger definitivt ner kände jag då.
För mycket tyg och FÖR MYCKET PYSSEL.
Surt :(

Miss S och jag strålade samman på....
Bageriet :)
Vi satt i sol och värme och hade koll på det mesta, och DOM SOM GICK FÖRBI ;)
Det blev fika och lite mat.
Men idag blev jag lite avsnäst, för att jag "krånglade "...

Jag beställde KYCKLINGSALLADEN idag igen, trots lite på tallriken sist.
Men det var för att jag såg att dom som satt framför mig hade beställt den.
Och det såg MYCKET ut denna gång...

Så beställde jag och bad att få dressing vid sidan av.
Allt för att minimera SALTET...
Så får jag in maten och hela tallriken är pepprad med krydda och salt!!!!!

Sist jag beställde salladen fick jag en HELT REN sallad utan kryddor.
Med dressing vid sidan av.
Inga kryddor.
Alltså trodde jag inte att jag behövde säga till att den inte skulle kryddas.
För det var ju kryddfritt sist...
Men idag var det kryddor och salt.
Då ifrågasatte jag direkt kryddningen och att det inte var kryddat sist så jag bad inte om kryddfritt idag.
Utan bara dressingfritt...

Förklarade SNÄLLT mitt SALTPROBLEM.
Sa att jag inte kunde äta maten, och bad att få nytt.
Det är andra gången det hänt att jag gör något sådant.

Men nu är det SKITVIKTIGT att jag är försiktig, för jag äter knappt någon RÄDDANDE MEDICIN!

När jag bad om ny mat sist ( i höstas ) var det på Ryska Gården.
Då hade jag frågat efter det saltfriaste dom hade.
Blev rekommenderad en gryta.
Tog den och första tuggan kunde jag inte svälja ner!!!
Det var så starkt och salt så jag höll på att smälla av.
Men dom var supergulliga och jag fick ny mat OMEDELBUMS.
Inga problem.
Vad dom sa i köket sen har jag inte en aning om.
MEN....
Mot mig var dom superproffsiga och tillmötesgående.
KUNDFJÄSK är viktigt!!!

Och på Bageriet idag, fick jag VÄRLDENS SNÄSIGASTE SVAR och BESVÄRLIGHETS-MIN av servitrisen!!!!!!!

Jag var inte otrevlig idag, utan bara hövlig.
SJÄLV tycker jag dessutom att det är HIMLA PINSAMT att vara KRÅNGLIG och jobbig matgäst.
Klaga på maten är INTE RIKTIGT min grej.
Men får jag välja mellan UTSLAG och INTE UTSLAG så...
Då tar jag hellre tillbaka mina pengar och struntar i att äta!

Nu börjar mitt favoritplejs ramla ner lite i TIO-I-TOPP rankingen.
Skicka personalen på charmkurs och håll matportionerna.
Annars är ni en stamkund fattigare :(

Jag frågade Miss S om det bara var JAG som tyckte att servitrisen var snäsig.
Det tyckte hon med.
Tur, då var det inte bara jag som var ÖVERKÄNSLIG ;)

TROTS den lilla fadäsen hade vi bara TREVLIGT och mysigt.
Tre timmar satt vi och GLASSADE.
Hissade och dissade ;)
Nu är jag hemkommen och ska virka lite.
Sticka lungt.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0