Snigelmördare, säsong 2009.

Ny vår, nya sniglar, nytt mord...

Ja, förra året blev det en HEL FÖLJETONG om hur många sniglar jag TYVÄRR lyckades trampa ihjäl.
Tyvärr så har ämnet blivit aktuellt återigen :(

Jag har trampat ihjäl min första snigel för säsongen.

Med SKAL & ALLT.
Gick på TROTTOAREN i STAN.
Solbrillor, närsynt som en gnu med inga riktiga brillor på...
Trodde det var en STEN.
Den var inte jättestor.

KRASCH & mjuk nedtrampning!!!!!
SQWASCH, liksom.

Jag fick samma reaktion som alltid.
Jag höll på att kräkas rakt upp och ner!
Har aldrig varit med om att NÄSTAN kunna kräkas på beställning, men detta är SÅ NÄRA jag kan komma!!!!!
Fy...

I HATE SNIGLAR!!!
Och vad fan hade han på trottoaren att göra???
Håll dig i GRÄSET tack!!!!
Jag vet att alla tycker att det ska regna så det blir grönt och fint.

Men jag bor hellre i en ÖKEN än TRÄNGS med en massa sniglar på gator och torg!!!
URK!!!!

Så till sonen...
Ja, det märks att det är sonenvecka för då är jag inte så inriktad på att gnälla om världen.
Då har jag så mycket SONEN-STUFF att skriva om.

Sonen och SPORT...

Igår, läggdags, han var som vanligt inte motiverad att sova ;)
Han var inte motiverad att gå till skolan idag, sa han igår...
Ovanligt för han älskar ju skolan.

Jag försökte peppa och sa :
Jamen snart är det ju fredag, och då ska vi ha fredagsmys och så på lördag är det ju Lill-Korpen som du ska springa.
Det blir ju superkul ( liar, liar ;) vi har ju massor med kul att göra i helgen.

Vända-kappan-efter-vinden-sonen :
Nä...
Jag har inte lust att springa det där Lill-Korpen!!!!
Jag vill inte :( ...

Innombords både jublade jag och blev förbaskad...

Glad, för att min spontana reaktion blev:
JIPPIE, då skiter vi i det där tråkiga Lill-Korpen och gör något annat!!!!

Tills jag snabbt kom på att det kan vi ju INTE göra.
Han kan ju inte svika sitt springlag och bara strunta för att han inte har lust nu.
Han har ju sagt att han vill springa från början, teamat upp med två kamrater, såklart han MÅSTE!!!

Även om vi båda vill SLIPPA eländet nu...
Baaaah!!!!!

Och så blev jag förbaskad för att han sätter upp sig på såna där aktiviteter när han ändå inte har lust!!!!
Jag var alltså tvungen att vara den FÖRSTÅNDIGA, förmanade, mamman som säger att han MÅSTE ställa upp nu när han har tackat ja!!!!
Morrrrrr!!!

Så sitter jag som åsnan mellan hötapparna.
Jag är färdig med dom båda sjalarna som jag LÄNGTAT efter att bli klar med.
Nu har jag FEM projekt som jag vill sätta igång med OMEDELBUMS och jag vet inte vilket jag ska börja med.
Jag blir stressad till och med bara av att sitta och titta och försöka bestämma mig.
Ska ta en dusch och se om jag kommer fram till något.

Har ringt EN MASSA samtal idag, till en massa instanser.
Samtal jag skjutit upp.
Som jag nu är av med.
Pijuuu.
Ska ta tag i mina modelltjejer efter duschen också.

Jag är seg som en julkola.
Försökte mig på en liten motionsrunda.
Det var inte bra i mitt nuvarande tillstånd :(
Jag skulle låtit bli, men nu gjorde jag ju inte det.
Dumt...

Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0