Snörvel.

En vecka har som vanligt bara flygit iväg.
Sonen har åkt till sin pappa...
Snörvel.
Jag hade ändå lite tur för jag fick en extra dag min min lille älskling.
Det var ledig dag från skolan idag, så vi kunde umgås ända till klockan fyra :)

Första dagen som det bara var han och jag.
Alla andra dagar har varit uppbokade av kompisar.
Det har varit lugnt och tyst ;)

Nu får man fylla sin tid med annat, typ stickning...

Häromdagen blev jag RIKTIGT förbaskad på mig själv.
Jag klantade mig BIG TIME!!!!!
Den där gröna sjalen som jag blev klar med...



... lyckades jag ha sönder!!!
Jag råkade klippa av en tråd när jag gjorde en " fästning " och VIPS, så vart det HÅL!!!!
Mitt fram...
Jag lyckades dock laga det, snyggt, men det innebär att den inte kan säljas.
Jag får ta den själv.
Det syns inte direkt, men ändå lite.
Alltså säljer jag den inte och jag har börjat på en ny, likadan.

Tanken var ju att jag skulle göra en till mig själv också, men inte just nu.
Men jag vill ju ha en i butiken, så då är det bara att sätta igång.
Inte kul att köra samma mönster och samma garn två gånger på raken.
TRÅÅÅKIGT!

Mitt projekt jag startade innan jag klippte sönder den gröna sjalen, gick också åt PIPSVÄNGEN!
Jag bestämde mig för en superfin, långsmal poncho.
Slimmad och halvpatentmönster. ( dvs lite randigt )
I äppelgrönt.
Jag hade lagt upp för lite maskor i förhållande till garntjockleken så det första stickade "stycket" blev för litet.
Jag slängde skiten ( förlåt ) och köpte ett nytt nystan.
Lite svinn kan jag ta IBLAND, när jag bara inte ORKAR.

Det var mohairgarn också så det bara TRASSLAR ihop sig när man ska repa upp.

Jag stickar en ny grön sjal och SEDAN blir det en poncho-akitg skapelse.
I rätt storlek denna gång förhoppningsvis ;)
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0