Sover som en kratta.

Herregud.
Jag sover som en kratta.
Inte för att jag mår dåligt, utan för att jag har för mycket i skallen.
Jag vill nog för mycket just nu.
Och kan inte sålla.

Och kan inte sluta tänka på HUR jag ska göra.
Med JOBBRELATERADE saker.
Med saker jag vill hinna med.
Jag är helt slut.
Och ändå inte.

Som grädden på moset vaknade jag av en mardröm i morse.

Jag drömde att jag upptäckte att vi hade KACKERLACKOR i hela lägenheten.
Dom kom från ingenstans och var överallt.
Jag vart helt tokig och fattade ingenting i drömmen.
Jag som städar så noga.
Jag fick panik.
Och det var då jag vaknade...

Antar att det beror på att jag såg ett inslag i Rapport om att "Sverige invaderas" av kackerlackor...
Inte SÅ troligt att det skulle inträffa en kackerlacksinvasion hos just oss.
Men i drömmar är ju allt möjligt.
Lite " Rent Hus-noja " är säkert inblandat också ;)

Idag har jag TYGLAGRET på min agenda.
Passar bra, eftersom regnet öser ner.
Jag ska över och se om dom har garn till min sjalbeställning och något superbilligt resttyg till min PROV-BOLERO.
Får jag inte ihop den där boleron idag...
Kommer jag ALDRIG MER att sätta mig framför symaskinen!
Eller jo, men inte på bra djävla länge iallafall ;)
Håll tummarna.
Sticka lugnt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0