Sy-engelska, very difficult...

Inte för att jag vill skryta nu va...

Men jag hade bra betyg i engelska när jag gick i skolan.
Mycket bra till och med.

Jag har lyckats behålla ganska mycket kunskap, fastän jag inte gått i skolan på HUNDRA ÅR.
Jag är en NATURBEGÅVNING ;)

Jag har dessutom haft tur att jag har en mycket god vän som är engelsman, så jag "underhåller" mitt tal.
Jag stavar för det mesta rätt när jag skriver ;)

Så tittade jag på mönstret till "Axelvärmaren" .
Som för övrigt är det enklaste mönstret och med " inte så mycket text ", men ändå en del text.

Jag försökte läsa sy-förklaringen.
Förstår typ TIO ord av MÅNGA, många fler ord...
IQ-Fiskmås?

Jag fattar ju 99.9 % av all ANNAN engelska.
Men en sak jag missat, är tydligen SY-ENGELSKAN!!!!
It´s very difficult ;(

Ja, ja...
Jag ska inte sy något ikväll.
Jag får ha LEXIKONET redo, och slå upp ord jag inte kan när jag går igenom stegen 1-2-3-4-5-6-7-8...
Piece of cake.
Visst, det tar bara 1000 ggr längre tid än vad det borde.
Men...
När jag har gjort EN, går nästa jättesnabbt.
Alltid något.
Tålamod.
Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0