Torra kvistar...

I´m back :)

Jag har tre lediga dagar framför mig.
Fyllda med...
PYSSEL!
Hurra!

Brun-utan-sol- säsongen för mina BEN har kört igång!
Förra året så insåg jag ju att jag var tvungen att köra med någon typ av BRUNKRÄM på mina ben för jag kan ju inte sola.

Vill man då ta på sig kjol, caprilängd på byxor och leggings...
Är det inte SÅ snyggt med två ben som ser ut som två TORRA, VITA, KVISTAR som legat i havet och blivit STRANDVED!
Men begynnande BLÅ ådror som LETAT SIG FRAM, dom senaste åren ;)
Huva!

Alltså, BRUN-UTAN SOL-KRÄMEN har inhandlats även iår.
Och jag har smörjt mig i 1 ½ vecka ca.
En LITEN förbättring har skett.
Benen är lite vit-orangea :)
MEN...
Man får inte längre en chock när man tittar på sina ben ihop med kortare klädesplagg på benen.

Så läste jag tidningen från igår.

HM-ägaren Stefan Persson har tydligen köpt en hel by i England.
Hur kan man köpa en HEL BY?
Äger inte folk som bor där sina hus och ägor runt husen själva?
Jo, tydligen gör dom ju det...
Vad köper han då, undrar jag?
Vad är det han får för 300 miljoner?
Och...
VAD ska han ha det till?

Kan någon OLJE-MULTI-TULTI-MILJARDÄR från Dubai komma och köpa HELA lilla pittoreska Visby också?
Köpa staden och äga...
?????
Ringmuren, strövområden, gator, torg, stränder...
Eller VAD äger man???

Jag hoppas inte KOMMUNEN får FÖR dålig ekonomi...
Så att någon moderat politiker får den briljanta idéen att dom kan kontakta någon TRILIJADÄR som vill köpa VISBY av dom.
Så dom slipper, överskott ;), UNDERSKOTT och alla problem som kommunen har...
Håll tummarna.

Så var det en rolig bild på Silvio Berlusconi...

Han har ertappats på bild med " Den magiska näsduken ", en näsduk som han tydligen låtsas torka av svetten i pannan med.
Men den så var det en fotograf BAKOM Silvio som tog en bild.
På den bilden kan man se att han PUDRAR sig när han låtsas torka svett. 
Han har alltså en PUDERPAD i näsduken!
Fåfänga när den är som ROLIGAST ;)
Sticka lugnt.











Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0