Troll.

Alltså, nu går det fan-i-mig TROLL i det här med att SY!

Jag har efter kund-fika och sådant, ägnat dagen åt att sitta i trädgården och sticka.
Fikat igen.
Och småpratat med morsan.
Sonen har inte varit villig alls att var utomhus.
Trots strålande sol och varmt.

Ring en kompis, sa jag.
"Nej, sa han. "
Ut och hoppa på studsmattan, sa jag.
" Ok, sa han, motvilligt gick han ut. "
Hopp, hopp...
"Nu går jag in, säger han. "
Hämta ett spel, valfritt, sa jag så spelar vi här i bersån.
"Nej, jag vill gå in.
Kan man inte få ha en SLAPPARDAG, snälla, säger han... "
Ok, ha din slappardag då´da.

Han har bara sett på Disney Channel och spelat Star Wars.
Helt ok, om man har en TRÖTT dag.
Det har ju faktiskt jag också från & till.

Så kom jag in från trädgården.
Och skulle sätta igång att sy en bolero :)
Allt var ju klappat & klart.
Jag tog fram mönster och mönsterpapper.
Ritade och klippte ut.
Kanon...
Eller?

Jag ville inte sy boleron i det tyget som jag ska ha sedan.
Jag ville sy ett prov först.
Så ville jag inte slösa tid på att sy en i lakanstyg.
Slösa TID på det, även om det är ett prov.

Jag ville sy ett prov, men ändå i ett tyg, så att jag kan använda sen också, OM den blev bra.

Och hade för mig att jag hade ett BRA TYG.
Och det hade jag också, men jag insåg att det var FÖR FINT.
Ett afrikanskt, batikfärgat tyg.
Det där ville jag inte sätta saxen i och förstöra.
OM jag nu hade förstört det.
Men jag ville inte chansa.
Min tur med SYENDET har ju inte gått LYSANDE direkt.

Jag la ner.
IGEN.
Och blev SKITSUR :(

Inte har jag lust att sticka någemer heller.
Jag började VIRKA på en MATTA istället.
Imorgon ska jag se om jag kan hitta ett billigt RESTTYG och köpa garn till min nya beställning.
Suck.
Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0