Vita jeans & sexig nioåring.

Igår var det varmt.
Idag SÅG det varmt ut och jag tog inte på mig så väldans med kläder när jag skulle ut och HURTA på morgonen.
SVINKALLT...
Jag var så kall om handlederna när jag kom hem att jag kände mig STELOPERERAD.
Linne, tunn fleecejacka och vindjacka räckte inte!

Så skulle sonen och jag göra några ärenden på stan.
Det var knä-armbågs & handledsskydd som stod på " att göra listan ".
Vi kollade 3 lite billigare affärer men där fanns inget.
Det blev sportaffären och 150 pix sa bye, bye...

En snabbis in på Lidex blev det också.
För koll av babykläder.
Och sonen hojtar :
" Mamma, koooom...
Är det här killbyxor frågar han, och håller upp ett par VITA JEANS... "
Jag kollade, jepp, det är killbyxor.

" FRÄNT, åh, såna vill jag ha, FETT SNYGGT mamma... "
 ( Lite UNGDOMSUTTRYCK där ;)
"Då kan jag ha dom när jag ska på fest och vara snygg och i sommar och.... "
Ja, idéerna över användningsområden bara HAGLADE :)

Själv kände jag mig lite skeptisk till ett par vita jeans för att...

1. Smutsighetsfaktorn...
Hur smart är det med ett par vita jeans till en nioåring?
Känner att det skulle nog inte hålla så många minuter om man skulle på kalas så var dom brallorna förstörda och smutsiga.

2. Är det inte lite STEKAR / VECKA 29 VARNING på ett par vita jeans på en kille???
Då är det ju bara en ROSA PIKÈ tröja som fattas också...
Och känner jag sonen rätt så skulle han ÄLSKA att han en rosa tröja till dom där vita jeansen.
Irk...
Bakåtslickat hår så är stilen komplett ;)

Det blir lite i samma anda som hans nya " Wallenberg-jag-älskar-pengar-stil... "
Vi får se, dom var inte farligt dyra så kanske...

Så såg jag några sk " Latte-pappor " på stan.
Vad är då en " Latte-pappa "?

Jo, det är killen som har ett par COOLA SNEAKERS.
Moderiktiga, dyra jeans.
LUVTRÖJA, dyrt märke.
Och ovanpå det...
EN KAVAJ!!!!
Lite skäggstubb kan även ingå...

Någon som känner igen / har sett typen?

Naturligtvis har dom ett barn i åldern 12- 14 månader med sig i vagn också, för dom är hemma och är PAPPALEDIGA!
Och så träffas Latte-papprorna på ett " PRETTO-FIK " typ Bageriet eller Bolaget...
... och skvallrar, nej jag menar, snackar lite skit...

Något jag inte förstår är det där med att knöla in sig i luvjacka och kavaj...

Det lustiga är, att man ser samma killar, i samma MUNDERING, fast i olika kavajer och luvtröjor ganska ofta.
Alltså exakt samma STIL.
Är inte det att ha SNÖAT in lite VÄL i en speciell stil?
Vad skulle hända om " Latte-pappan " spexade till det och BARA hade t-shirt och kavaj någon dag?
Blir det för OTUFFT då?
Eller om han bara hade luvtröja, vanlig jacka och gympaskor???
Också lite ohippt kanske...
Hm...

Lite samma känsla får jag när ALLA vi tjejer/kvinnor hakade på trenden med :
Uppvikta jeans...
ALLA hade det, jag också...
Eller när det blev populärt med tajta JEANS nerstoppat i stövlarna...
ALLA hakade på...

Latte-pappan, dvs den hemmavarande mannen vill vara CASUAL och lite Laidback.
Snygg, men ändå inte STICKA ut...
Fast ändå ser man DIREKT att det är en Latte-pappa när dom kommer...
I sneakers, jeans, luvtröja och kavaj...
Och ett barn i vagn...

Bara en liten spaning på stan idag...
Typ ;)

Så igår...
Sonen...
Jag vet INTE om detta beteende är ett SOCIALT arv...
Eller om det är GENETISKT...
Men det ligger i familjens arv av något slag iallafall ;)
Jag har nämligen sett min mormor göra samma sak och säga samma sak.
Och min mamma...
Och även JAG!

Sonen och jag låg och såg på tv.
Det börjar hojtas, busvisslas, skrattas och pratas utanför vårat fönster.
Sonen blir nyfiken, går upp ur sängen och flippar upp persiennerna.
Så säger han :

" Det var det FRÄCKASTE, det står en massa tjejer här nere och HÄNGER på vårat staket!!!!!
Hänger på STAKETET!!! "
Mhmm, sa jag...
Sonen kommer och lägger sig igen.
Skrattandet utanför fortsätter, och sonen ELDAR upp sig.
" Gud vad dom LÅTER ".
( Annie Larsson / Carina & Madeleine Österholm-varning ;)

Upp ur sängen igen och kollar...
Amen lägg av nu, säger jag, vad håller du på med?

" Jag kollar vad dom håller PÅ MED!!!
Vad tror du?
Tror du jag står här för att jag ÄR SEXIG ELLER????? "
Fräser han, där han står i fönstret och SPANAR...

VA???
Jag började asgarva!
Nä, det får vi VERKLIGEN inte hoppas att du står där och är SEXIG!
Du är bara NIO år...
Så SEXIG borde inte INGÅ i ditt OMDÖME av dig själv riktigt ännu, tycker jag...
Hm...
Sonen började också skratta när han insåg vad han hade sagt.
Och sen var det VÄLDIGT svårt att sluta skratta åt det...

Och det faktum att han var IRRITERAD på att dom HÄNGDE på vårat staket.
OUR PROPERTY ;)
Som sagt, socialtarv gissar jag på...
Men det kan ju lika gärna vara genetiskt ;)
Sticka lugnt!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0