Baconinfluensan.

Idag har jag äntligen fått influensavaccinet.

Solbergaskolans matsal och när jag kom dit 10.40 (dom startade 11.00) hamnade jag vid bord 11!
Jag höll på att smälla av först.
Trodde det skulle ta evigheter, men det tog en timme innan jag var klar med vaccination och väntetiden efter.

Och inte kunde jag sitta på dom där små, STENHÅRDA stolarna heller...
Men jag talade om direkt för "mitt bord" att jag hade whiplash, inte kunde sitta utan att få värk och behövde gå runt...
Bad att dom skulle hålla "min plats" så ingen snodde den och trängde sig före för att stolen var tom.
Dom förstod och höll min stol och jag kunde gå runt.

Såg ju helknasigt ut och folk i övrigt, glodde...
"Va fan håller hon på med?" typ.
Alla satt och jag vandrade runt som en osalig ande ;)

Men så kom en gammal bekanting och hon satt vid ett bord precis vid dörren så då kunde jag stå där och prata med henne och vandra lite där.
Och så kom sonens bonusmamma och satte sig vid samma bord så jag hade underhållning tills det var bord 11:as tur.

Har i nuläget lite ont i armen, men inget mer.
Eller jo...
Jag håller på att få en knorr i baken!!!!!!!!!
Bara skojar...

Imorse vaknade jag för första gången på 1½ vecka med bara LITE VÄRK :)
Så himla skönt!

Jag blev så glad, men så med morgonbestyr, kaniner, dusch, bilfärd, vaccinationen och av å på med kläder så fick jag ont.
Promenad hem och det lossnade lite igen.
Mamma och jag åkte och handlade på Jysk och apoteket och jag fick ont igen.
Men nu...
Har det reducerats till mittemellanvärken ändå.

Jag har nu landat i soffan framför min enda, trogna kompis ;)
Tv´n.
Och där stannar jag resten av denna dag.
Suprise ;)
Sticka lugnt.





Kommentarer
Postat av: Jennie

Du får börja ta med dig egen stol:;Puss å kram

2009-11-16 @ 13:34:43
Postat av: Bloggaren Herself

Jo...

Bara jag då inte haft det där problemet att jag inte kan bära något alls ;)...

Inte ens en kudde.



Jag funderar på att anlita en flyttfirma permanent, som åker överallt dit jag ska.

Som har våran tvåsits Eketorp-soffa med överallt, så jag kan sitta överallt, bekvämt...

Utan att få ont.

Jag ska nog kolla med försäkringsbolaget om det är något dom kan hjälpa till att betala för.



Flyttfirma, flyttgubbar, skön soffa och minimalt med värk...

Måste gå att genomföra.

KRAMIS

2009-11-16 @ 20:14:31
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0