Badbalja!

Ja....

Det är väl bara att köra igång sågningen av S.O.S Gäsp på en gång ;)

Gårdagens program ÖVERRASKADE oss här i tv-soffan och vännen i telefonen.
Det var nya ÖVNINGAR som inte övades FÖRRA året.
Det var övning på RIDSKOLA!
Så...
ONÖDIGT...
Eller?
Fagis står där och ska ha FÖRELÄSNING för sina små undersåtar som EGENTLIGEN redan VET HUR dom ska bete sig vid en ladugårdsbrand...
Brandis-Smurfarna som "ska lära sig" hånflinar.

Men NÅGOT måste ju brandisarna hitta på för att roa oss tittare lite.
Och låtsas ÖVA ladugårdsbrand-nu-tar-vi-ut-djuren-lugnt-och-sansat.

Så går det ju knappast till när man ska få ut djur ur sina boxar och elden slickar en i häcken...
Det såg vi ju FÖRRA året liksom när det brann på riktigt på en bondgård.
Men...
Såklart så fick MC-Smurfen "Hjalle", han med Vallevalross mustachen RIDA lite också.
Som grädden på moset efter övningen.
Fint :)

Sen säger Fagis:
Nä, nu åker vi hem och käkar.
Jisses, INGEN blev väl överraskad?

Sen fick vi se MC-Smurfen sitta och berätta om sig själv.
Och det var OCKSÅ en repris från förra årets presentation av sig själv.
Precis som Ojet ;)
Nyheten om Vallevalross-mustachen, var hans ålder.
Det visade sig att han var lika gammal som Nypan, Trög-Smurf.
Nämligen 42 år...
MC-Smurf såg ju typ 10 år yngre ut än Nypan.

För övrigt, om jag nu ska komma med något SNÄLLT för omväxlingsskull...

Så tycker JAG att MC-Smurf är den snyggaste Brandis-Smurfen av alla :)
He´s a hottie!
Bara för att han inte FÖRSÖKER vara så djävla stajlig som dom andra.
Han är bara naturlig.
Kanske om han kunde skippa mustachen, så skulle det bli ÄNNU mer HOTTIE-faktor?
MÅSTE man rösta på "Sexigaste Brandmannen" så hade det blivit HAN, i min bok iallafall ;)

Titta...
Jag KUNDE visst vara snäll fastän det handlade om Brandisar!

Tillbaka till sågandet;)

Jag HOPPAR raskt PÅ den där ambulanssjuksköterskan Ingrid.
Hon fick frågan:
"Vad är det bästa med ditt jobb?"
Hon svarar:
"Det är att jag ALDRIG vet VAD JAG GÖR!"
Oj.
Nä, henne kanske man ska UNDVIKA om man blir allvarligt sjuk och måste åka ambulanshelikopter.
En sjuksköterska som inte vet vad hon gör.
Livsfarligt.
Ja, jag vet, hon sa fel, men ändå ;)

Nästa fråga som poppade upp i min hjärna var:
Vet helikopterföraren VAD han gör?
Hope so.

Så blev det MATDAGS.
Ja, dom pratar ju inte bara om MAT, FIKA och dylikt i programmet.
Vi får ju även SE när dom TRYCKER i sig också.
Igår var det korvgrillning.

Och SONEN öppnar munnen och säger:
"Matdags igen."
Vidare när bradisarna bränner på grillen säger han:
"Ska dom inte släcka elden istället, hö, hö..."

Aj, aj, aj...
Vad har vi gjort här hemma?
Hjälteglorian på brandmännen har fallit, även för min 9-årige son!
Våran dåliga, ironiska attityd har smittat av sig ;)
Inte bra.

Så kom sedan YTTERLIGARE en NYHET i S.O.S Gäsp!
YTTERLIGARE en LYX hos Brandisarnas arbetsdagar.
Som är SÅ LÅNGA, tunga och ACTIONFYLLDA.

Dom får en BADBALJA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Och jag hör speakern säga:
"För att koppla av mellan larmen..."

Jag bara TAPPADE HAKAN och sa:
Ööööööööööh....
Koppla av mellan larmen?
Jaha.
Mhm.
Jag tappade tråden och det beror nog INTE på whiplashen.
Tror jag.

Vänta här nu...
EN BADBALJA!
Inte nog med alla kaffipauser, luncher, middagar, tårtor ( förlåt att jag tjatar om dom där tårtorna, men det är SÅ LITE TÅRTA på mitt jobb ), ridövningar, bergsklättringar, maratonlopp, badpauser på sommaren MED MERA...
Nu fick dom en BADBALJA också!

Jag MÅSTE GENAST bli frisk i min nacke OCH BYTA JOBB!

För jag vill OCKSÅ relaxa i en badbalja på arbetstid!
Efter att jag åkt ut på ett FALSKLARM på Åkermanska.
Där det brann i en brödrost.
Som personalen redan släckt.

Min vän, som får vara ANONYM, sa:
"Alltså jag skulle GÄRNA vilja veta hur RIKTIGA många uttryckningar dom GÖR per år...
Jag skulle vilja SE lite statistik på det faktiskt! "

Jag kunde bara hålla med och ville fortfarande byta jobb.
VILKEN LYXSTATION vi har!

Åsso PRECIS när dom skulle inviga den där LYXBALJAN så gick larmet.
Dom fick åka ner och mingla med fulla turister på Strandgatan.

Men VÄL HEMMA på stationen så blev det ÄNTLIGEN invigning av BADBALJAN!
Gud så avundsjuk jag blir!

Det sista man fick se var MC-Smurf och Konstig-Dialekt-Smurf som HÅNGLADE i...
Badbaljan.

Jag tror jag slutar nu.
För annars kan jag inte sluta tjata om den där badbaljan.
SIMMA lugnt.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0