El Doktore...



Vaknade i morse och statusen var...
Typ som ovan.

Så gick jag till El Doktore och kände efter det besöket:



Men det var ÄNDÅ ett bra besök.

Min läkare är ändå en himla bra läkare :) och förstående FÖRUTOM vad gäller den där MR-röntgen som jag då inte får.
Men han skickade iväg en remiss till smärtcentrum (eller något åt det hållet)
Han lämnar mig iallafall inte i sticket ännu och vänder på alla stenar HAN kan vända på.
Sjukvårdsstenarna;)

Så nu har jag sjukgymnast, neuroteam, psykolog och smärtcentrum att FYLLA mitt liv med.
Och AKUPUNKTÖREN på torsdag, icke att förglömma.

Djävlar vad jag har ett BIZZY LIV på ett ANNAT, djävligt TRÅKIGT SÄTT, numera.

El Doktore tyckte också att akupunktur var bra att pröva och trodde att det var ett bra alternativ till att ta tabletter.
Tre sekunder senare skrev han raskt ut ett nytt recept på nya, andra tabletter...
Som JAG INTE BETT OM!!!!
Som han tyckte att jag kunde testa.
Hallå???
Que?

Vad är det med alla dessa doktorer som bara PUMPAR i folk läkemedel.
Jag vill INGA ha, förutom alvedon och Ipren, och får bara DROGER i långa rader...
Jag kommer kolla Fass på nätet och sedan prata med sjukgymnasten på måndag.
Jag TROR inte att ta dom tabletterna heller kommer bli aktuella, om jag känner mig själv rätt :)

Jag kollar vad smärtcentrum och akupunktur kan ge.

NÄSTA steg kan bli lite "hokus-pokus", men det väntar jag med lite till.
Nu har jag från höger o vänster hört talas om en man som kallas:
"Bro-Jesus"!
Kan vara så att jag testar och går till hans naturklinik när jag gått över 6 månader.

Senast idag, uppe hos chefen mötte jag en städis som jag känner sedan Korpen-tiden och hon rekommederade OCKSÅ Bro-Jesus.

Men hon sa "Bro-Elvis"...
Jag sa då att:
BRO-ELVIS kommer jag då ALDRIG låta lägga sina händer på någon del av min kropp, någonsin...
Hur ont jag än har!
"Bro-Jesus heter han...", kom det då från en av chefernas rum ;)
Misstänkte det, sa jag och så skrattade vi allihopen.

Så nu...
Är jag sjukskriven till sista december och SÅ FÅR VI SE vart jag står DÅ i mitt tillfrisknade.
Sticka lugnt.


Kommentarer
Postat av: Tove

jag tror på bro-jesus :)

2009-11-17 @ 16:22:34
URL: http://tovisens.blogg.se/
Postat av: Caroline

Fniss, han kan ju inte annat än vara bra då, med ett sånt namn!

Gud vad duktig du är på att rita! gillar skarpt

2009-11-17 @ 19:21:36
URL: http://alltkreativt.blogspot.com
Postat av: Bloggaren Herself

Mhm...

Har du hört eller har du själv ngn erfarenhet får du GÄRNA dela med dig!

Ju fler referenser om honom, desto bättre!

2009-11-17 @ 19:49:52
URL: http://stickqvick.blogg.se/
Postat av: Bloggaren Herself

Tack Caroline =)

Asch, så bra är jag inte på att rita, men jag är bra på...

MIG själv iallafall ;)

Och den där Bro-Jesus, ja, jag har hört så mycket om honom så jag...

TROR, lite...

Än så länge!

2009-11-17 @ 19:57:44
URL: http://stickqvick.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0