Jag ska söka nytt jobb som ATOMBOMB!

Åh...

Dagen började så HIMLA bra här!
Den lättaste av värkar i nacken och ut på en promenad på morgonen.
Var hos grannen och fixade med deras kaniner.
Duschade.
Pratade med mamma som skulle städa efter hantverkarna.

Sambon skulle städa resten av lägenheten och ALLT skulle BLI KLART idag!
Badrum, städning, kunna använda hela lägenheten igen.
Äntligen!

Så drar snickaren bort golvskyddet från golven i arbets/gästrum/hall...
Och LACK och TRÄ släpper och följer med på VÄL VALDA STÄLLEN!
Och inte sa han något heller.
Utan precis när han var på väg att sticka så ser jag detta!

Jag höll på att smälla av!!!!!!!!!!!!!!!!
Jag blev så djävla arg och ledsen så jag visste inte VAD jag skulle säga knappt.
Tog det med hanverkaren innan han hann sticka.

Ja, han skulle ta det med sin chef.
När JAG ringer hans chef 45 minuter senare har han ännu inte ringt och informerat henne om golvet.
Jag skällde värre än CUJO och en PITBULL sammanlagt.
Detta innebär ju YTTERLIGARE renovering och väntetid.

När elkillen sedan har gjort sitt och stuckit så går jag in och kollar badrummet.

Då har samma snickare SATT UPP dom gamla dörrfodren!!!!!!
Som DESSUTOM blev SPRÄCKTA när dom tog ner dom.
Och han har bara spikat fast dom så spikhuvuden och allt syns!

SNYGGT!

Ett sprillans nytt badrum och så sätter dom upp dom gamla dörrfodren.
Jag höll på att EXPLODERA kan jag säga.
Jag blev så djävla arg så jag...
Jag ÄR så djävla arg...
Så den där HÄRLIGA, lilla nackvärken jag hade för 1½ timme sedan har blommat ut i FULL SUPERVÄRK!

Det var bara att ringa Peab igen och SKÄLLA och uttrycka sin besvikelse.
Jag exploderar fan-i-mig snart.
Jag ska söka nytt jobb som ATOMBOMB, tror jag.
DET skulle VERKLIGEN passa mig i nuläget.
Sticka lugnt.

Kommentarer
Postat av: Tove

Förstår att du blir arg... Atombomba på du, det stör inte när dom har gjort fel. Kram.

2009-11-03 @ 09:46:03
URL: http://tovisens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0