Yxa i garaget?

Jag vågar inte tro att det är sant...

Nu ska det vara helt klart!
Badrum, förstört golv...
Sista lacklagret SKA tydligen vara pålagt nu.

Hantverkare ska vi slippa tills i vår, när vi måste börja med NÄSTA projekt.
Men då är det UTANPÅ huset och inte inne i huset.
Då kan dom SÖLA och RÖJA bäst fan dom vill ;)

Och imorgon ska min kära mor börja med att städa ur trappuppgången :)
På fredag städar hon badrum och hall/arbetsrum :)
Så väntar vi väl med att ställa tillbaka möbler tills nästa vecka så det får härda ordentligt, men GÅ på golvet, och öppna upp lägenheten kan vi ju iallafall göra.

Faaaan så skönt!
Men jag vågar inte ropa "HEJ" riktigt ännu för jag har inte sett golvet i sin helhet...
Och som den OBOTLIGA optimist jag är...
( host & harkel ;)
Så sa jag till golvmannen:
Skulle inte förvåna mig om kaklet i badrummet ramlar ner så fort vi börjar använda badrummet!

Nä, nu fasen får det vara nog med olyckor här på Casa Del Syd!

Jag hade bara DIFFUS värk i nacken fram tills 12.30 ca.
Skönt.
Så kom sambon kom hem här, och vi RÖK IHOP.
Jag blev arg, irriterad och ryckig i rörelser och...
Smärtan var ett faktum.

Trots att jag och sambon ganska snabbt blev sams ;) så...
Nä, jag har ont.
Som fan.
Just nu :(

Och jag har inte bara bråkat med sambon idag.
Jag har även GAPAT på kaninen.
Kaninen från HELL.
Han blir snart inlåst i buren, FÖR GOTT.

Han har hållt sig lugn på STOL-GNAGAR-FRONTEN rätt länge nu.
Men idag var det som om HUGGTÄNDERNA växte ut, och det skulle gnagas på mina stolar.
"Ta å gnag på din djävla PINNE", skrek jag åt den lille marodören.

Nej...
Han ville inte gnaga på sin djävla pinne.

Utan flyttade sig från stol till stol.
När jag skrek vid en stol så flyttade han till nästa, och till nästa osv.
Han är ju inte dum heller!
Beteendet att flytta sig från stol till stol tyder ju iallafall på att han FATTAR vad jag INTE tycker om att han gnager på stolen.
Men kanske NÄSTA stol är ok att gnaga på, VERKAR han tro.

Well...
It´s NOT :(

Jag började tänka i SÖNDAGS-STEK-TERMER här på förmiddagskvisten...
Yxa, har vi någon sådan i garaget?
Pass di...

Fast kände att han är ju lite VÄL KLEN för att ätas upp.
Inte mycket KÖTT på den kaninen liksom.
Han är ju lite mer PETIT liksom.
Och sanningen är ju den att det är JAG som förmodligen älskar den här kaninen MEST i hela familjen...

Igår FLYDDE han upp i famnen på mig när sonen höll på och "FIXADE" med honom.
Grävde sig liksom in under min tröja och under armen...
Och TANKE-ROPADE till mig:
"Rädda mig, rädda mig!"

Så söndagsstek är väl inte riktigt aktuellt ;)



Fick inte RIKTIGT till dom egentliga proportionerna på Leo här i skissen ;)

Han är ju mer i storlek med min FOT (på bilden) och inte en JÄTTE-vädur, som han ser ut att vara här...
Men MAGEN är ju stor av allt TRÄ iallafall ;)

Så har jag fått info idag, om "SAKER" som "händer".
Som gör mig ledsen och fundersam.
Jag skrev "Vad händer?" igår, och känner samma idag.
Inget som GÄLLER mig, men som BERÖR indirekt, skulle man kunna säga.
Utan att säga för mycket.
Nä, det kändes himla sorgligt att lyssna på det som hände igår.
Och...
Nä, sorgligt.

Sticka lugnt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0