Mår som jag förtjänar...

Idag är en riktigt OND dag!

Jag mår som jag förtjänar.
I hjärtat bra, men i nacken dåligt.
Dagen blev intensiv och rolig för mitt handikappade jag.

Det var shopping med mamma och sonen på eftermiddagen igår.
En prövning med min mamma varje gång vi är i OFFENTLIGA miljöer.
Jag är väl ALDRIG så handikappad som DÅ, kan jag säga.
Och mamma pratar med ALLA om det.
Även folk vi apselut inte känner.

Jag lagade mat.
Så kom Nybyggarna i Björkis och Nybyggarna i Träkumla och vi hade en väldans trevlig kväll.
Det blev mycket skratt.
Och TYVÄRR...

När man då är i "RÄTT SÄLLSKAP" kan man inte låta bli att vara lite yvig och nästan som vanligt i alla rörelser.
Sitter jag hemma och muppar själv, finns det ju ingen att "spela allan" för så då är man ju stilla ;)
Och skratt på det är nästan så jag vill ha stödkrage.
Men det gör gott i själen :)

Så när jag gick ut på promenad imorse och var på väg hem, möter jag en man...

Som var så LÄSKIGT lik en karaktär i "Cirkus Möller", pausprogram mellan Idol och utröstningen.
Och igår så skrattade jag så jag fick tårar i ögonen i en sketch som handlade om skolgympa.
Om om att bli vald sist.

Den var GRYM och lyteskomik på VÄRSTA nivå, men jag höll på att DÖ av skratt här i soffan.
Den var HEMSK och rolig, hemskt rolig.
Jag fick torka tårarna på min vila-armkudde.

När jag då för se den här mannen som FÖRMODLIGEN varit och köpt lite frukost på Atterdags, för han kom därifrån med en kasse ;)
Som var så lik "Studiomannen Kent" såg jag bara den där sketchen framför mig och började gapskratta.
( Fast i sketchen var det egentligen inte han som var kul, utan en handikappad flicka, men ändå ;)
HÖGT för mig själv, gåendes på Söderväg.
Jag KUNDE INTE hjälpa det.
Han glodde och vände sig om och jag kunde inte sluta...
Som en helt galen, påtänd person som "ser i syner" eller något och bara skrattar.
Vingel och skratt.

Och han trodde väl att jag skrattade ENBART åt honom.
Stackarn...
Men man kan ju inte stå där och förklara att han påminde mig om en sketch...
Eller?

Ja, tyvärr så får den där hemska sketchen mig på gott humör idag ;)

Djävligt lång utläggning om en sketch som förmodligen inte många sett.
Men jag rekommenderar reprisen på "Cirkus Möller", när nu den går.
OM ni har dålig humor.
Nu slutar jag och sammanfattar:
ONT, men mycket bra fredag :)
Sticka lugnt.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0