Min mamma fick BREV...

Ja...

Man kan inte vara sur HELA TIDEN och tycka att livet är tråkigt...
För det är det inte.
Min mamma fick ett brev idag, från sin syster Bibsen.
Även kallad Puff.

Det finns MÅNGA människor här i världen som kallas "Världens roligaste... bla,bla..."

Men jag kan säga EN SAK.
Med SÄKERHET.
Att det finns INGEN KOMIKER, ståuppare, clown, humorist, skådespelare som är roligare än MIN MOSTER!

Alltså hon är så rolig ibland så man nästan DÖR...
Av skratt.
Ibland skrattar man med henne, ibland ÅT henne (hjärtligt;) men hon är ofta så djävla rolig så det är inte klokt!
Och ihop med mamma så är dom OFTAST OSLAGBARA i humoristiska...
Incidenter :)

Sommarens "Hang-Up" här i släkten, har ju varit mammas UPPVÄCKTA "stalking-kärlek" till Micke Persbrandt.

Det har stötts, blötts, ältats, pikats, skrattats åt mamma och drägglandet av Micke och AV NÅGON anledning så har mamma stått ut med sådant HÅN.
Hon har till och med spelat ÄNNU MERA ALLAN vad gäller Micke.
HELA TIDEN.
Ganska ovanligt, för är det NÅGONTING min mamma inte gillar så är det IRONI.
Om HON själv blir utsatt ;)

Iallafall...
Brevet, en liten hanskriven lapp och en pappkartong som skydd...



Jag citerar om någon har svårt för skrivstil:

" Hej Carina!
Såg den här bilden i en skvallertidning jag får från min granne.
Det vore väl någonting att sätta uppe på kylskåpsdörren.
O-A-A-A-A
Bibsen
Öppnas försiktigt. "

Och så öppnade mamma och där...



Låg den här fina bilden!

Amen att jag inte dog av skratt...
Och mamma ska vi inte snacka om, hon skrattade så tårarna rann OCH hon var högröd i fejan...
Kylskåpsgodis!

I brevet gillar jag speciellt gillar jag FRASEN:
"O-A-A-A-A."
Fan min moster är välan 75 typ och är roligare än NÅGON.
Hon ÄR roligast i hela universum.
Kan det inte bli sommar snart och hon kommer hit och får MIG att skratta...

Förresten...
Har ni några bilder liggande hemma på Persbrandt så kan ni väl skicka dom till morsan.
Eller mig.
Så kan hon få ett HELT DYRKARALTARE /kylskåp, fullt med bilder på Gunvald Persbrandt.
Hur FRÄNT hade inte det varit?
Hon skulle bli SÅ glad och JAG med.

Sticka lugnt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0