Ögon och en liten rättelse ;)

När jag gick och la mig igårkvälls såg jag ut ungefär så här...



Vafan!?

Ögonen var rödsprängda och...
Ja, jag såg ut som ett gammalt fyllo på dekis.
Party-Madde-bakis, fast utan partyt liksom ;)

Vad hade jag gjort för att se ut så där då?

Dålig mascara?
Nä, jag hade ingen igår.
Inte haft på mig glasögonen?
Jodå, dom var fastlimmade på näsan.
Allergi mot kaninen?
Nej.
Petat mig oavsiktligt i båda ögonen med ett finger?
Nä.

Nej...
Det enkla skälet HETER NOG:
 Tv!
Jag ser så himla mycket på tv nu!
Jag MISSTÄNKER att mina ögon, som inte är vana vid så mycket tv-tittande blir helt rödsprängda av tv och lite data.
BILDSKÄRMS-SKADA!
Ja...
SNYGG är man inte.

Så satt jag och såg en REKLAM här.
För en hudkräm.
I reklamen säger rösten, med liten resevation för att jag uppfattade namnet rätt:

"Olay, New regenerist daily 3 point treatment cream.
Till någon DU bryr dig om... "

Och jag skulle vilja ändra texten till:

"Olay, New regenerist daily 3 point treatment cream.
Till någon du tycker ser gammal ut..."

För det är väl EGENTLIGEN DET BUDSKAPET den reklamen har.
Här varsegod, en hudkräm, du börjar se rätt sliten och gammal ut, jag BRYR MIG liksom...

Så har jag farit med OSANNING häromdagen.
En liten RÄTTELSE är på sin plats.

Angående det där med deckare.
När jag ondgjorde mig över mass-julskivesläppen och massproduktionen av deckare.

Jag har faktiskt läst EN BRA deckare dom senaste 10 åren.
Och den sträckläste jag faktiskt ut på ca 7 timmar:

Nattfåk av Johan Theorin!

Väldigt bra bok.
Men det är ingen författare som MASSPRODUCERAR.
Han skriver annat än deckare också.
Han vann dessutom "Årets Bästa Kriminalroman 2008".
Och boken hade inslag av ÖVERNATURLIGT också, spöken och dylikt.
Något jag gillar ;)

Och...
På tv ser jag faktiskt JUST NU...
Morden, fortsättningen av Graven som gick för...
Massor av år sedan.
Mycket bra dialog, skådespel och spännande.
Det GÅR INTE att lista ut VEM...
Som mördat.
Både jag och sambon gillar :)

HELT ok för att vara svensk deckare och INTE MASSPRODUCERAT!
Har ni missat den så gå in på Svt Play så kan ni se den.

För övrigt...

När jag såg Ica-reklamen och man får se EMD, PRÅNGLA ut en massa julskivor via Ica, då sa jag till sambon:
Vad var det jag sa?
Massjulskive-reklam.
Numera ÄVEN på Ica...
I rest my case.
Sticka lugnt.




 








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0